W porównaniu do średniej prognoz 19 analityków, która wynosiła 158,44 mld juanów według danych zebranych przez LSEG (London Stock Exchange Group), jest to piąty kolejny kwartał wzrostu przychodów Tencent po wyjściu z regulacji prawnych w Pekinie w 2022 roku. Chociaż przychody firmy z usług biznesowych i reklamy nadal rosną, jej główny segment gier komputerowych doświadcza wyraźnego spowolnienia, jako że popularność istniejących hitów osiąga szczyt i zaczyna spadać.
W pierwszym kwartale przychody Tencent z gier na rynku krajowym spadły o 2 proc. do 34,5 mld juanów. Natomiast przychody z gier na rynkach zagranicznych wzrosły o 3 proc., osiągając poziom 13,6 mld juanów. Równocześnie, dzięki modernizacji systemów reklamowych i rozbudowie platformy WeChat Video Accounts, która jest odpowiedzią na popularną aplikację Douyin od ByteDance, przychody z reklam internetowych skoczyły o 26 proc. do 26,5 mld juanów.
Przychody z fintechu i usług biznesowych firmy zwiększyły się o 7 proc. do 52,3 mld juanów, głównie dzięki rosnącej popularności ich usług płatniczych, e-commerce oraz oprogramowania i usług wspomagających produktywność w Chinach. Z kolei zysk netto wzrósł o 62 proc., osiągając poziom 41,8 mld juanów, co jest nieco niższe w porównaniu do średniej prognozy analityków, która wynosiła 43,03 mld juanów.