Największy na świecie producent gier odnotował silny wzrost przychodów

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-05-14 12:00

Firma Tencent Holdings z Chin ogłosiła we wtorek wzrost przychodów o 6 proc. za pierwszy kwartał, przekraczając oczekiwania analityków, dzięki solidnym wynikom w segmencie usług biznesowych i sprzedaży reklam. Największe na świecie przedsiębiorstwo branży gier wideo oraz operator platformy komunikacyjnej WeChat osiągnęło przychód na poziomie 159,5 mld juanów (22,04 mld USD) za okres trzech miesięcy kończący się 31 marca – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W porównaniu do średniej prognoz 19 analityków, która wynosiła 158,44 mld juanów według danych zebranych przez LSEG (London Stock Exchange Group), jest to piąty kolejny kwartał wzrostu przychodów Tencent po wyjściu z regulacji prawnych w Pekinie w 2022 roku. Chociaż przychody firmy z usług biznesowych i reklamy nadal rosną, jej główny segment gier komputerowych doświadcza wyraźnego spowolnienia, jako że popularność istniejących hitów osiąga szczyt i zaczyna spadać.

W pierwszym kwartale przychody Tencent z gier na rynku krajowym spadły o 2 proc. do 34,5 mld juanów. Natomiast przychody z gier na rynkach zagranicznych wzrosły o 3 proc., osiągając poziom 13,6 mld juanów. Równocześnie, dzięki modernizacji systemów reklamowych i rozbudowie platformy WeChat Video Accounts, która jest odpowiedzią na popularną aplikację Douyin od ByteDance, przychody z reklam internetowych skoczyły o 26 proc. do 26,5 mld juanów.

Przychody z fintechu i usług biznesowych firmy zwiększyły się o 7 proc. do 52,3 mld juanów, głównie dzięki rosnącej popularności ich usług płatniczych, e-commerce oraz oprogramowania i usług wspomagających produktywność w Chinach. Z kolei zysk netto wzrósł o 62 proc., osiągając poziom 41,8 mld juanów, co jest nieco niższe w porównaniu do średniej prognozy analityków, która wynosiła 43,03 mld juanów.