Największy rosyjski detalista alkoholi celuje w minimum 1,3 mld USD z IPO

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2021-11-03 10:24

Zapowiada się największa pierwotna oferta publiczna (IPO) na moskiewskiej giełdzie od 2013 r. Mercury Retail Holding zamierza zebrać od inwestorów powyżej 1,3 mld USD.

Jeden ze sklepów sieci zarządzanej przez Mercury Retail Holding
Jeden ze sklepów sieci zarządzanej przez Mercury Retail Holding
fot. Andrey Rudakov/Bloomberg

Mercury Retail Holding, to największy detalista alkoholi w Rosji, który odpowiada (dane firmy Infoline) za ponad połowę przychodów rosyjskich sprzedawców trunków. Posiada sieć ponad 14 tys. sklepów z napojami procentowymi i tytoniem.

Koncern ustalił przedział cenowy dla akcji w postaci globalnych kwitów depozytowych na 6,00-6,50 USD. Przy takim założeniu, wartość rynkowa spółki mogłaby sięgnąć 13 mld USD.

Rozpoczęty w środę 3 listopada proces budowy księgi popytu ma potrwać, w zależności od zainteresowania ofertą, do około 9 listopada.

Jak podkreśla agencja Bloomberg, już przy najniższym poziomie przedziału cenowego oferta przebiłaby sprzedaż akcji koncernu Alrosa z 2013 r., kiedy to zebrano 1,3 mld USD. Równocześnie dzięki IPO Mercury stałby się najbardziej wartościową rosyjską spółką z sektora spożywczego deklasując Magnit PJSC i X5 Retail Group NV.