
Mercury Retail Holding, to największy detalista alkoholi w Rosji, który odpowiada (dane firmy Infoline) za ponad połowę przychodów rosyjskich sprzedawców trunków. Posiada sieć ponad 14 tys. sklepów z napojami procentowymi i tytoniem.
Koncern ustalił przedział cenowy dla akcji w postaci globalnych kwitów depozytowych na 6,00-6,50 USD. Przy takim założeniu, wartość rynkowa spółki mogłaby sięgnąć 13 mld USD.
Rozpoczęty w środę 3 listopada proces budowy księgi popytu ma potrwać, w zależności od zainteresowania ofertą, do około 9 listopada.
Jak podkreśla agencja Bloomberg, już przy najniższym poziomie przedziału cenowego oferta przebiłaby sprzedaż akcji koncernu Alrosa z 2013 r., kiedy to zebrano 1,3 mld USD. Równocześnie dzięki IPO Mercury stałby się najbardziej wartościową rosyjską spółką z sektora spożywczego deklasując Magnit PJSC i X5 Retail Group NV.