“Mamy naprawdę silną pozycję w Azji i jesteśmy optymistycznie nastawieni do tych rynków, które mają bardzo niski wskaźnik konsumpcji na mieszkańca” - powiedział Philipp Navratil, szef strategicznej jednostki biznesowej kawy Nestle.
Dla producenta Nespresso i Nescafe równie ważnymi rynkami są Filipiny i Szwajcaria, w tym dla produktów rozpuszczalnych i gotowych do spożycia. Kolejnymi regionami, gdzie wzrośnie konsumpcja będą Afryka i Pakistan.
“W Indiach, Chinach, Afryce Subsaharyjskiej są 4 mld ludzi, którzy piją średnio mniej niż 20 filiżanek rocznie” - zwrócił uwagę Navratil. “Istnieje możliwość zbudowania rynków kawy z tych ogromnych populacji” - dodał.
Obecność Nestle w Azji obejmuje działalność związaną z kawą rozpuszczalną w Wietnamie. Południowoazjatycki kraj jest największym na świecie producentem ziaren robusta. Kontrakty terminowe na tę odmianę podrożały w Londynie do rekordowo wysokiego poziomu na początku tego roku w związku z obawami o rosnącą podaż. Ponadto nadejście zjawiska El Nino może negatywnie wpłynąć na uprawy.