Nestle liczy na konsumentów z Azji. W szczególności z Indii i Chin

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-11-29 13:46

Indie i Chiny są kluczowymi rynkami kawy dla Nestle. Gigant spożywczy jest optymistyczny, jeśli idzie o perspektywy wzrostu konsumpcji w dwóch najbardziej zaludnionych krajach świata - przekazał w środę Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

“Mamy naprawdę silną pozycję w Azji i jesteśmy optymistycznie nastawieni do tych rynków, które mają bardzo niski wskaźnik konsumpcji na mieszkańca” - powiedział Philipp Navratil, szef strategicznej jednostki biznesowej kawy Nestle.

Dla producenta Nespresso i Nescafe równie ważnymi rynkami są Filipiny i Szwajcaria, w tym dla produktów rozpuszczalnych i gotowych do spożycia. Kolejnymi regionami, gdzie wzrośnie konsumpcja będą Afryka i Pakistan.

“W Indiach, Chinach, Afryce Subsaharyjskiej są 4 mld ludzi, którzy piją średnio mniej niż 20 filiżanek rocznie” - zwrócił uwagę Navratil. “Istnieje możliwość zbudowania rynków kawy z tych ogromnych populacji” - dodał.

Obecność Nestle w Azji obejmuje działalność związaną z kawą rozpuszczalną w Wietnamie. Południowoazjatycki kraj jest największym na świecie producentem ziaren robusta. Kontrakty terminowe na tę odmianę podrożały w Londynie do rekordowo wysokiego poziomu na początku tego roku w związku z obawami o rosnącą podaż. Ponadto nadejście zjawiska El Nino może negatywnie wpłynąć na uprawy.