Nestle poinformowało, że jego organiczna sprzedaż, czyli bez uwzględniania zmian kursów walutowych i akwizycji, wzrosła po dziewięciu miesiącach o 2 proc. Analitycy prognozowali 2,5 proc.
Szwajcarska spółka ogłosiła, że spodziewa się obecnie w całym roku wzrostu organicznej sprzedaży o ok. 2 proc. Marża podstawowego zysku operacyjnego z handlu ma wynieść ok. 17 proc. Reuters przypomina, że w lipcu Nestle zapowiadało co najmniej 3 proc. wzrost organicznej sprzedaży w 2024 roku i umiarkowanego wzrostu marży podstawowego zysku operacyjnego z handlu, który w 2023 roku wynosił 17,3 proc.
Laurent Freixe, który od września jest prezesem Nestle, powiedział, że popyt osłabł w ostatnich miesiącach i spółka spodziewa się iż pozostanie słabszy w najbliższym czasie.
Wartość rynkowa Nestle spada jak dotąd w tym roku o 11 proc. Konkurencyjny Unilever notuje w tym samym czasie ponad 27 proc. wzrost wartości.