Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-05-08 18:39

Nestle zmniejszyło liczbę oferowanych wariantów produktów o jedną piątą w ramach ogłoszonego pod koniec ubiegłego roku programu efektywnościowego - przekazał w poniedziałek Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Stefan Wermuth

Grupy dóbr konsumpcyjnych zazwyczaj posiadają tysiące wariantów, rozmiarów i smaków różnych produktów, które znane są jako “jednostki magazynowe”, lub SKU. Giganci tacy, jak Nestle, Danone i Unilever zmniejszają ich liczbę, żeby uprościć działalność. Chcą przenieść wyższe koszty produkcji na konsumentów.

Redukcje Nestle mają na celu zarówno “cięcie, jak i harmonizację portfela”, jak wyjaśnił szef firmy Mark Schneider. Spodziewa się, że zostanie zredukowane prawdopodobnie ok. 10 proc. produktów do końca roku.

W listopadzie zeszłego roku Nestle ogłosiło, że ma ponad 100 tys. jednostek magazynowych i jedna trzecia z nich stanowi zaledwie 1 proc. sprzedaży.