Netflix wyda 2,5 mld USD na południowokoreańskie produkcje

Tadeusz Stasiuk, CNBC
opublikowano: 2023-05-12 10:06

Zachęcony m.in. sukcesem serialu Squit Game oraz gigantyczną popularnością południowokoreańskiej muzyki rozrywkowej K-pop i tzw. dram, amerykański gigant streamingu Netflix zamierza znacząco zwiększyć udział tamtejszych produkcji w swoim serwisie. Inwestycje będą miały również bezpośredni charakter i mają sięgnąć 2,5 mld USD, donosi CNBC.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Fot. Tumisu/Pixabay

W komunikacie podano, że w ciągu najbliższych czterech lat Netflix przeznaczy 2,5 mld USD w różnego rodzaju koreańskie treści obejmujące seriale telewizyjne, filmy i programy non-fiction, które biją rekordy popularności.

Powołując się na Dona Kanga, wiceprezesa Netflix ds. treści koreańskich, CNBC podał również, że firma zamierza podwoić liczbę produkowanych programów non-fiction, z około czterech w 2022 roku do co najmniej ośmiu w tym roku, odzwierciedlając zapotrzebowanie koreańskiej publiczności na programy rozrywkowe. Jako przykład podał reality show „Physical 100” opowiadający o rywalizacji setki zawodników walczących ze sobą podczas wyczerpujących fizycznych wyzwań. Przez dwa tygodnie w 2022 r. zajmował on pierwsze miejsce w cotygodniowej oglądalności nieanglojęzycznych programów telewizyjnych Netflixa.

Oprócz planowanych produkcji pod własną marką, Netflix również inwestuje w lokalizację poprzez napisy i dubbing, co usuwa język jako pierwszą barierę wejścia i zwiększa zasięgi i oglądalność południowokoreańskich produkcji.