NFT — sztuka epoki metawersum [PODCAST]

opublikowano: 14-01-2022, 06:00

O niewymienialnych tokenach (z ang. non-fungible token, w skrócie NFT) mówi cały świat. Jak na razie zawrotną karierę robią one na rynku sztuki. Niektórzy widzą w tym trendzie wyłącznie gigantyczną bańkę spekulacyjną, inni wiążą z nim wielkie nadzieje.

Gdy na rynku się kotłuje trudno zachować zimną krew, dlatego w tym odcinku Pulsu Biznesu do słuchania pytamy ekspertów o to, jak postrzegają tokeny NFT, na które boom wybuchł w ubiegłym roku za sprawą rekordowych transakcji z udziałem największych na świecie domów aukcyjnych. Magda Żuk, szefowa marketingu i PR w firmie Crido opowie o pasji do sztuki i prywatnej kolekcji, w której znajdują się również “enefetki” - pierwsze kupiła zanim tego typu tokeny stały się modne. Cezary Hunkiewicz, współzałożyciel i dyrektor Brain Damage Gallery, który na rynku sztuki działa od 25 lat, przeprowadzi nas przez drogę transformacji rynku sztuki. Następnie Juliusz Windorbski, najbardziej rozpoznawalny aukcjoner w Polsce i przedstawiciel DESA Unicum wytłumaczy, dlatego rynek potrzebuje animatorów z głową na karku, a także uchyli rąbka tajemnicy dotyczącej strategii biznesowej w zakresie digitalizacji sztuki. Później Bartosz Bilicki, CEO SmartVerum, wyjaśni, co kryje się pod modnym pojęciem NFT. Na koniec Maciej Kosuń z funduszu inwestycyjnego Tar Heel Capital Pathfinder wprowadzi nas w świat metawersum.

Goście:

0'59" Magda Żuk - o kolekcjonowaniu tokenów NFT

12'32" Cezary Hunkiewicz - o transformacji na cyfrowej

21'39" Juliusz Windorbski - o animowaniu rynku

31'50" Bartosz Bilicki - o technologii i wielkości rynku

43'24" Maciej Kosuń - o roli tokenów w NFT w metawersum

Życzę przyjemnego słuchania!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane