Analiza ogłoszeń pokazała, że oprócz wzrostu liczby ofert zainteresowani nimi mogli liczyć na większe wynagrodzenia. No Fluff Jobs, który wymaga publikacji widełek wynagrodzeń w każdej ofercie pracy podaje, że mediany widełek wynagrodzeń w I kwartale tego roku w przypadku umowy B2B wyniosły 15-21 tys. netto plus VAT. Oznacza to, że dolne widełki w stosunku do roku ubiegłego były większe o 10 proc., zaś górne o 12 proc.
- Ci, którzy decydowali się na zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, mogli liczyć na wynagrodzenia między 10,7 a 17 tys. zł brutto. Dolne widełki były więc w tym przypadku większe o ponad 6 proc., a górne niemal o 12 proc. – głosi komunikat.

No Fluff Jobs zwraca uwagę, że stanowiska, które jeszcze kilka lat temu nie cieszyły się aż tak dużą popularnością, w ostatnim czasie bardzo zyskały na znaczeniu w branży, w tym m.in. Project i Product Management. Mediany dolnych i górnych widełek wynagrodzeń w przypadku pierwszej kategorii, w roku 2021 oscylowały w granicach 14-18,6 tys. zł netto (+VAT) na B2B oraz 11-15,2 tys. zł brutto na umowę o pracę. W I kwartale 2022 było to już 14,1-20 tys. zł netto (+VAT) na B2B oraz 11,3-17,1 tys. zł brutto na umowę o pracę.