Nowe akcje nie zaszkodziły wycenie rynkowej Groclinu
Od kilku dni akcje Inter Groclin Auto notowane są po maksymalnym kursie. Wczoraj po 2,6-proc. wzroście rynek wycenił papiery na 28,10 zł. W ciągu trzech ostatnich miesięcy można było na nich zarobić ponad 51 proc. Wycenie spółki nie zaszkodziło nawet wprowadzenie do obrotu giełdowego kolejnych papierów. Od wczoraj notowanych jest 1 225 tys. akcji.
NA ZAINTERESOWANIE spółką wpływają przede wszystkim prognozy dotyczące rozwoju firmy. W zeszłym roku Inter Groclin wypracował zysk netto wysokości 13,6 mln zł przy przychodach 133,2 mln zł. Według tegorocznych prognoz, zamierza osiągnąć w tym roku zysk netto wysokości 14 mln zł przy przychodach ze sprzedaży 174,5 mln zł. W 2001 roku zysk spółki ma jeszcze wzrosnąć o około 35 proc. do 18,9 mln zł, a przychody o prawie 63 proc. do 284,3 mln zł. Prognozy te zostały oparte nie tylko na podstawie perspektyw rozwoju rynku motoryzacyjnego, ale również na podstawie określenia potrzeb klientów firmy. Spółka może bowiem pozwolić sobie na zaplanowanie sprzedaży pod portfel zamówień. Pod tym kątem planowane są również inwestycje, które mają na celu zwiększenie produkcji przy znacznie mniejszym nakładzie pracy. Zarząd spółki zdecydował się więc na zwiększenie wartości planowanych nakładów inwestycyjnych na bieżący rok. Spółka zamierza przeznaczyć na nie ponad 20 mln zł.
DOTYCHCZAS jednym ze słabych punktów firmy był brak długoterminowych kontraktów, dlatego ze względu na siedmioletnią perspektywę produkcji najważniejsze dla spółki jest zapewnienie dostaw z Belgii na produkcję poszyć skórzanych i tkanin dla nowego modelu Volvo V70. Kontrakt w ciągu dwóch lat powinien zapewnić spółce 100 proc. dostaw poszyć do fabryki w Belgii.
PONADTO Groclin pertraktuje podpisanie umowy z Lear Corporation GmbH & Co. KG. ze Szwecji na produkcję poszyć siedzeń do Volvo T,C,CQP. Realizacja kontraktu planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Podjęte też zostały negocjacje z Faurecią z Anglii na poszycia siedzeń do Opla Vectra i z Keiper Recaro z Niemiec na produkcję poszyć siedzeń do Volkswagena Golfa.