Nowe kraje UE ważnym rynkiem eksportu brytyjskiej żywności

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-11-2005, 20:48

Wartość eksportu brytyjskich artykułów żywnościowych i napojów do nowych krajów UE wzrósł w pierwszym półroczu tego roku o 13 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2004 r., sięgając 90 mln funtów - wynika z danych firmy konsultingowej Food from Britain.

Wartość eksportu brytyjskich artykułów żywnościowych i napojów do nowych krajów UE wzrósł w pierwszym półroczu tego roku o 13 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2004 r., sięgając 90 mln funtów - wynika z danych firmy konsultingowej Food from Britain.

    Największy wzrost brytyjskiego eksportu wystąpił w przypadku Łotwy (85 proc.) i Polski (51 proc.). Dalsze miejsca zajmują Słowacja (wzrost o 17 proc.) i Czechy (14 proc.).

    Najpopularniejszymi produktami eksportowanymi do Łotwy i Polski były ryby, alkohole (zwłaszcza whisky) i mięso - zarówno świeże, jak i przetworzone. Dane uwzględniają też eksport owoców, napojów bezalkoholowych i serów.

    Najważniejszym zagranicznym rynkiem eksportu brytyjskiej żywności pozostaje Irlandia, z którą obroty za pierwsze półrocze wzrosły o 6 proc. Stosunkowo najgorzej brytyjskim eksporterom powodziło się na rynku amerykańskim, który skurczył się o 3 proc.

    Food for Britain sądzi, że brytyjskie firmy wciąż mają wiele do zrobienia, jeśli chcą nadrobić dystans dzielący je od Francuzów i Niemców, eksportujących dwa razy więcej żywności niż Brytyjczycy.  Eksport wołowiny np. nadal jest niższy niż w 1995 roku, gdy w reakcji na chorobę BSE liczne kraje wprowadziły embargo na import brytyjskiego mięsa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane