Według anonimowych informatorów, amerykański Departament Handlu miał zawiesić niektóre zezwolenia umożliwiające krajowym firmom sprzedaż produktów i technologii państwowemu chińskiemu koncernowi lotniczemu Commercial Aircraft Corp of China (Comac).
Ten ruch może mieć duży wpływ na rozwój branży lotniczej w Chinach. Comac zbudował odrzutowy samolot pasażerski C919 jednak stosuje w nim zachodnią awionikę i napęd. Silniki do maszyny dostarcza CFM International, joint venture amerykańskiego GE Aerospace i francuskiego Safran.
W kwietniu Bloomberg informował, że w związku z nasileniem wojny handlowej Comac starał się zgromadzić jak najwięcej silników odrzutowych aby osłabić skutki ewentualnego zablokowania ich dostaw i móc utrzymać produkcję samolotów.
C919 wszedł do użytku w maju 2023 roku. Comac ma zamówienia na ponad 1 tys. maszyn, głównie od krajowych przewoźników. Produkcja samolotów jest jednak wciąż bardzo mała. W tym roku ma wynosić 50 sztuk. W przyszłym ma wzrosnąć do 75. Zhang Yujin, wiceszef Comac mówił na początku tego roku, że w perspektywie pięciu lat produkcja C919 ma wzrosnąć do 150 rocznie.