Odzieżowy gigant tłumaczy słabsze od oczekiwań wyniki niekorzystną pogodą

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2023-06-15 09:38

Hennes & Mauritz (H&M), właściciel jednej z największych na świecie sieci sklepów odzieżowych wskazał na niekorzystne warunki pogodowe jako powód, że sprzedaż kwartalna nie rosła tak jak u rywali, informuje Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

H&M tłumaczy, że chłodny marzec osłabił sprzedaż. Przychody w kwartale zakończonym w maju zanotowały zerową dynamikę i sięgnęły 57,62 mld SEK. Były niższe niż oczekiwali analitycy. Rywal szwedzkiej spółki, hiszpański Inditex zwiększył sprzedaż o 15 proc. w kwartale zakończonym w kwietniu.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Bloomberg zwraca uwagę, że słaba sprzedaż kwartalna grozi dalszym wzrostem zapasów H&M, z czym szwedzka spółka walczy od ponad sześciu lat. Agencja przypomina także, że podczas weekendu jeden ze szwedzkich dzienników zarzucił H&M pozbywanie się niechcianych ubrań przez wyrzucanie ich w takich krajach jak Ghana, które z tego powodu mają problemy z odpadami odzieżowymi.