Odżywianie to klucz do zdrowia i lepszego życia

Partnerem publikacji jest Nestlé
opublikowano: 2024-09-04 00:00

Celem Nestlé jest podnoszenie jakości życia przez odpowiednie żywienie. Nestlé Health Science, oferując produkty od suplementów diety po żywność medyczną, doskonale wpisuje się w tę misję. O działalności tego biznesu w Polsce i jego planach na przyszłość opowiada Monika Posadas, dyrektor Nestlé Health Science w Polsce.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja


Czym zajmuje się Nestlé Health Science?


Nestlé Health Science zostało założone w 2011 roku, aby rozszerzyć ofertę Nestlé o produkty wspierające procesy terapeutyczne. Skupiliśmy się na żywności specjalnego przeznaczenia medycznego dla pacjentów z chorobami jelit oraz osób z niezamierzoną utratą masy ciała związaną z chorobą. Oprócz tego mamy rozwiązania dla pacjentów, którzy nie mogą przyjmować pokarmu doustnie – diety przeznaczone do podania bezpośrednio do przewodu pokarmowego. Po pięciu latach poszerzyliśmy nasze portfolio o witaminy i suplementy diety (na przykład o markę Solgar), które także odgrywają kluczową rolę w naszej ofercie.

Jakie są najważniejsze wyzwania w obszarze żywienia medycznego, z którymi spotykacie się w Polsce?

Głównym wyzwaniem jest niska świadomość istnienia i roli żywności specjalnego przeznaczenia medycznego wśród pacjentów i w samym środowisku medycznym. Wiedza o tym, że dobrze dobrana dieta oznacza zwiększone szanse na powodzenie terapii, szczególnie w przypadku wyczerpujących procedur medycznych, takich jak chemioterapia czy radioterapia, co prawda jest dziś większa wśród specjalistów z zakresu onkologii, chirurgii czy intensywnej terapii, ale nadal nie jest powszechna. Dlatego skoncentrowaliśmy działania na edukacji środowiska medycznego, w tym lekarzy, pielęgniarek i farmaceutów.

Na czym polega współpraca Nestlé Health Science z sektorem medycznym?

Współpracujemy z towarzystwami naukowymi skupiającymi się na żywieniu, takimi jak Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (Polspen), Polskie Towarzystwo Żywienia Klinicznego oraz Polskie Towarzystwo Żywienia Klinicznego Dzieci. Bierzemy udział w konferencjach naukowych i kursach żywieniowych dla lekarzy, które są kluczowe dla specjalistów pragnących stosować żywienie medyczne w szpitalu oraz w domu. Wspieramy także szpitale i placówki opieki długoterminowej, dostarczając specjalistyczny sprzęt do podawania żywności medycznej i szkoląc personel w jego efektywnym użytkowaniu. W kontekście współpracy z aptekami informujemy o naszych produktach doustnych, które, chociaż nie są refundowane przez NFZ, pozostają dostępne dla pacjentów chcących samodzielnie uzupełnić swoją dietę.

Jakie są wasze najnowsze osiągnięcia w dziedzinie żywienia medycznego i opieki zdrowotnej?

Nieustannie rozwijamy naszą markę Peptamen, oferując docenione w środowisku medycznym diety przemysłowe, które są łatwostrawne i dobrze wchłanialne. Ostatnio wprowadziliśmy nowy produkt – Peptamen 2.0 z wysoką gęstością kaloryczną. Planujemy wprowadzenie żywności opartej na naturalnych składnikach, co może zwiększyć zaufanie do gotowych diet wśród rodziców dzieci potrzebujących specjalistycznego żywienia. Nasze innowacje w segmencie Consumer Care obejmują nowe produkty wspierające zdrowie kobiet w okresie menopauzy, a także preparaty wzmacniające odporność i zawierające kwasy omega-3. Nasz nowy produkt z linii kolagenów, Vital Proteins, zdobywa popularność na konkurencyjnym rynku. Dzięki tym innowacjom Nestlé Health Science znacząco wpływa na jakość zdrowia i życia pacjentów, dostarczając zbilansowane, smaczne i łatwo dostępne rozwiązania żywieniowe.

Jak rysuje się przyszłość Nestlé Health Science w Polsce?

Planujemy dalszy rozwój kategorii żywienia medycznego, poprzez organiczny wzrost i poszerzanie grup docelowych, w tym nowych grup lekarzy i konsumentów. Największą i najważniejszą inwestycją ostatnich lat było przejęcie przez Nestlé marki Solgar. W ciągu kolejnych dwóch lat planujemy znaczące zwiększenie obecności Nestlé w sektorze witamin i suplementów w Polsce, ale także zapewnienie dostępności naszych produktów medycznych w większej liczbie aptek.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu to jedna z najważniejszych dat w kalendarzu biznesowym Polski. Nestlé Health Science ma w planach aktywnie uczestniczyć w tegorocznej edycji imprezy. Jakie są pani oczekiwania wobec tego wydarzenia?

Na tegorocznym Forum Ekonomicznym w Karpaczu spotykamy się z dyrektorami szpitali, by rozpocząć dyskusję o tym, jak odpowiednie żywienie pacjentów może skrócić czas ich pobytu w szpitalu i okres rekonwalescencji. Chcemy zrozumieć, dlaczego żywienie medyczne nie jest jeszcze szeroko stosowane w Polsce, i debatować nad sposobami jego poprawy. Mamy nadzieję, że to wydarzenie zapewni merytoryczną dyskusję i wymianę pomysłów, jak poprawić sytuację zdrowotną polskich konsumentów i pacjentów. Oczekujemy, że Forum stanie się miejscem dzielenia się wiedzą i doświadczeniami, co pozwoli nam lepiej zaspokajać potrzeby rynku.