Liderem rynku telewizyjnego (widownia w wieku od czterech lat w górę) w I kwartale 2007 roku pozostała TVP1 z udziałem wynoszącym 24,38 proc. wobec 24,77 proc. rok wcześniej.
Na drugim miejscu utrzymała się TVP2, która odnotowała większy spadek widowni - jej udział spadł o 1,88 pkt proc. do 18,85 proc.
Z czwartego na trzecie awansował Polsat, który odnotował wzrost udziałów o 0,33 pkt proc. do 16,69 proc.
Portal podał, że niezmiennie na piątym miejscu pozostaje TVP3, choć ten kanał również odnotował spadek udziałów o 0,32 pkt proc. do 4,40 proc.
"Najpopularniejsza stacją tematyczną w I kwartale 2007 roku był główny konkurent TVP3 - informacyjny kanał TVN24, który zwiększył udziały o 0,93 proc., dzięki czemu awansował z miejsca szóstego na piąte. TVN24 wyprzedził tym samym ponadregionalną telewizję TV4, która spadła w rankingu, choć jej udziały wzrosły (o 0,03 proc.)" - napisały Wirtualnemedia.pl.
TVN24 w I kwartale miał udział na poziomie 2,63 proc., a TV4 sięgnął 2,01 proc.
Portal podał też ranking stacji w grupie widzów w wieku 16-49 lat. W tym przypadku liderem pozostaje także TVP1, choć jej udział zmniejszył się do 21,34 proc. z 21,75 proc.
Na drugie miejsce z trzeciego przesunął się Polsat, którego udział wzrósł do 19,65 proc. z 19,25 proc.
Na trzecie z drugiego spadła stacja TVP2, a jej udział zmniejszył się o 2,09 pkt proc. do 17,56 proc.
"Niezmiennie czwarty jest TVN, którego udziały zmalały o 0,86 pkt proc." - pisze portal.
Udział kanału TVN wyniósł w tej widowni 17,08 proc.
Wirtualnemedia.pl. zaznaczyły, że podane dane odnoszą się do okresów 1 stycznia - 29 marca 2006 r. oraz 1 stycznia - 29 marca 2007 r. (PAP)