Okiem zapłacisz za bilet, rachunek czy… mandat

Firma PayEye planuje wprowadzić aplikację ułatwiającą płatność okiem. Nowinka sprawdza się np. we wrocławskim MPK.

Od kilku tygodni pasażerowie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) z Wrocławia mogą testować system wywodzącej się z tego miasta firmy PayEye. Po założeniu konta i rejestracji w portalu firmy pozwalającej pozyskać wzorzec tęczówki oka, klienci mogą płacić „zerkając na terminal”, w placówkach, które korzystają z tej technologii, np. w Biurze Obsługi Pasażera wrocławskiego MPK.

- Dokonaliśmy już kilkunastu transakcji okiem. Klienci nie tylko kupowali bilety, jeden z nich zapłacił okiem mandat – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.

Przewoźnik zamierza w przyszłości rozszerzyć współpracę z wrocławskim fintechem.

- Wrocław ma umowę z Mennicą Polską na sprzedaż biletów na przystankach, w autobusach i tramwajach. Wygaśnie w ciągu pięciu lat. Wierzę, że przy podpisywaniu nowej, płatność okiem będzie już standardem w komunikacji, bo to bezpieczne i higieniczne dla pasażerów - dodaje Krzysztof Balawejder.

PayEye planuje od 7 kwietnia wprowadzić aplikację, dzięki której korzystanie z systemu będzie jeszcze łatwiejsze.

- To kierunek, którego nie da się już zmienić. Odchodzenie od gotówki, to trend, który przyspieszyła pandemia koronawirusa. Sprzyja to rozwojowi naszego biometrycznego systemu płatniczego – mówi Krystian Kulczycki, prezes PayEye.

Zapewnia, że to bezpieczna metoda identyfikacji zapewniająca wysoki poziom uwierzytelnienia użytkownika.

- Rozwiązania, oprócz płatności, można wykorzystać znacznie szerzej – w codziennym życiu np. w dostępie do pomieszczeń lub magazynów, potwierdzaniu umów, decyzji, czy też identyfikacji osób – dodaje Krystian Kulczycki.

Spółka zapowiada też wkrótce wdrożenie rozwiązania dla rynku e-commerce. Płatność okiem ułatwi zyskujące popularność zakupy w sieci.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane