Latem OpenAI testowało prototyp funkcji, nazwany SearchGPT, który był dostępny wyłącznie dla wybranej grupy użytkowników i działał jako oddzielna aplikacja, niezależnie od ChatGPT. Teraz nowa funkcja wyszukiwania, oparta na modelu OpenAI 4, zostanie udostępniona w czwartek najpierw płatnym użytkownikom ChatGPT Plus i Team, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i w przeglądarkach. Klienci biznesowi i edukacyjni OpenAI zyskają dostęp do funkcji w nadchodzących tygodniach, a użytkownicy darmowej wersji – za kilka miesięcy.
Po ogromnym sukcesie ChatGPT pod koniec 2022 roku firmy technologiczne przyspieszyły prace nad wdrażaniem generatywnej sztucznej inteligencji do różnych usług, w tym wyszukiwarek. Microsoft, który wspiera OpenAI, oraz Google dodali do swoich wyszukiwarek funkcje oparte na rozmowach z AI. Dzięki ChatGPT Search OpenAI może zaoferować podobne możliwości około 250 milionom użytkowników, którzy korzystają z ChatGPT każdego tygodnia.
Po ogłoszeniu nowych funkcji akcje spółki Alphabet spadły w czwartek o ponad 1 proc.
Podczas demonstracji przed wprowadzeniem nowej funkcji zespół OpenAI zapytał ChatGPT o wydarzenia weekendowe w San Francisco. Aplikacja odpowiedziała przeglądem zaplanowanych wydarzeń, korzystając z danych z lokalnych serwisów informacyjnych. W odpowiedzi na kolejne pytanie dotyczące restauracji ChatGPT pokazał mapę z pobliskimi lokalami gastronomicznymi. Nowa funkcja wyświetla teraz bardziej widoczne podsumowania i podglądy obrazów z artykułów, co stanowi ulepszenie w porównaniu do wcześniejszych, ograniczonych cytowań źródeł.
Funkcja wyszukiwania bazuje na licznych umowach licencyjnych z wydawcami, takimi jak News Corp., Axel Springer SE, Time czy Le Monde. Dzięki tym partnerstwom OpenAI może dostarczać bardziej wiarygodne i aktualne informacje. Firma dodała, że uwzględniła opinie wydawców, dotyczące sposobu wyboru najistotniejszych artykułów, długości podsumowań oraz stosowania cytatów.
