Pozornie wydawać się może, że pandemia jest dla świata nagle zaciągniętym hamulcem ręcznym.
Tymczasem wymuszona okolicznościami zmiana modelu funkcjonowania jest dla wielu obszarów gwałtownym przyspieszeniem. Staliśmy się świadkami i uczestnikami cyfrowej rewolucji o niespotykanej dotychczas skali. Sprostanie wyzwaniom przed jakimi stoi Poczta Polska w tym szczególnym momencie będzie stanowiło o jej przyszłości. Stan epidemii, czasowe zamrożenie gospodarki oraz wynikające z nich ograniczenia w tradycyjnej komunikacji przełożyły się na radykalne obniżenie wolumenu listów i skokowy wzrost komunikacji zdalnej. Trudno jest obecnie przewidywać, jakie wolumeny przesyłek będą nadawane przez klientów w drugim półroczu tego roku, jednak musimy być gotowi na istotne przyspieszenie cyfryzacji korespondencji.
![Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. [FOT. ARC] Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. [FOT. ARC]](http://images.pb.pl/filtered/f04c130c-82b9-45e9-b2a6-fc484325c7fe/cbb021bb-6fca-5b3c-a601-bede5c362569_w_830.jpg)
Naszym celem jest to, aby zostać Narodowym Operatorem Cyfrowym i na stałe zaistnieć w zbiorowej świadomości jako marka, która łączy w sobie kilka cech: efektywną współpracę z organami administracji publicznej, zapewnianie maksymalnego bezpieczeństwa świadczonych usług oraz dbałość o zadowolenie klientów z jakości oferowanych rozwiązań. Bowiem bez względu na formę — analogową, cyfrową czy też mieszaną — Poczta Polska jest i powinna być ekspertem od zaufanej komunikacji między ludźmi, firmami i administracją publiczną. Mamy możliwości by być podmiotem tej cyfrowej transformacji i nadawać ton na rynku operatorów. Sukcesem okazało się zaproponowane hybrydowe rozwiązanie eSkrzynki. Poczta przetwarza przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce, która jest założona przy użyciu profilu zaufanego klienta. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany mailem. Oprócz dokumentu elektronicznego przesyłany jest list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania. Rozwiązanie powstało we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji i cieszy się rosnącą popularnością. To wdrożenie pokazało, że możemy działać szybko i skutecznie, odpowiadając na oczekiwania klientów.
Równocześnie stale realizujemy program poprawy cyberbezpieczeństwa w spółce. W ostatnim czasie zakupiony został jeden z najnowocześniejszych systemów klasy firewall, który umożliwia identyfikację i zapobieganie atakom cybernetycznym. Jednocześnie cały czas musimy pamiętać o misji, jaką Poczta Polska realizuje od kilkuset lat. Najbliższy czas będzie operacją na żywym organizmie. Dostosowując się do wymagań zmieniającego się rynku musimy cały czas dbać o wiele osób wykluczonych cyfrowo, dla których Poczta Polska jest ostatnią przystanią tradycyjnego załatwiania codziennych spraw. Tu pojawia się przed nami kolejne zadanie: stać się pomostem do nowoczesności i przewodnikiem na drodze do adaptacji rozwiązań cyfrowych.
Podpis: Partner publikacji Poczta Polska