Alma ma zgodę akcjonariuszy na emisję. Zarząd zapowiada, że dojdzie do niej tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Na piątkowym walnym akcjonariusze Almy podjęli uchwałę o emisji 1,112 mln akcji dla odzieżowej firmy Paradise Group (PG), którą założył i pośrednio (przez fundusz Ipopema 2) kontroluje Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz Almy. Obniżono też wycenę PG o 16 proc. z 79 mln zł sugerowanych przez ekspertów z PricewaterhouseCoopers, do 66,4 mln zł. Dlaczego?
— Rynek jest słaby. Poza tym chcemy pokazać akcjonariuszom, że troszczymy się o nich i ich portefele — mówi Jerzy Mazgaj.
Wczoraj na łamach „PB” analitycy uznali także pierwotną wycenę za zbyt wysoką.
Podwyższenie kapitału będzie wyglądało następująco: Ipopema 2, do której należy PG, za oddanie 100 proc. udziałów, obejmie pakiet akcji Almy (1,112 mln) po cenie emisyjnej 59,7 zł.
— Chcemy jak najszybciej przeprowadzić emisję, już zaczynamy załatwiać formalności. Zależy nam na czasie — mówi Jerzy Mazgaj.
Planowana integracja Almy z PG wiąże się z kolejnym rozważanym przez zarząd krokiem. Istnieje plan połączenia spożywczej spółki z odzieżową Vistulą & Wólczanką (V&W) — prezesi obu firm chcą stworzyć grupę złożoną z wielu marek z różnych segmentów rynku. Ostatnio Alma nabyła blisko 6-procentowy pakiet udziałów w spółce szyjącej męskie garnitury i nie wyklucza zwiększania zaangażowania. Dzięki temu Jerzy Mazgaj został szefem rady nadzorczej V&W. Zmieniono także zarząd. Wcześniej V&W rozpoczęła konsolidacje i nabyła większościowy pakiet biżuteryjnego W. Kruka. Na zamknięciu piątkowej sesji za jedną akcję Almy po 2,3-procentowym spadku płacono 50,8 zł