Paradise Group tańszy

ML
opublikowano: 2008-07-28 00:00

Alma ma zgodę akcjonariuszy na emisję. Zarząd zapowiada, że dojdzie do niej tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

Alma ma zgodę akcjonariuszy na emisję. Zarząd zapowiada, że dojdzie do niej tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

Na piątkowym walnym akcjonariusze Almy podjęli uchwałę o emisji 1,112 mln akcji dla odzieżowej firmy Paradise Group (PG), którą założył i pośrednio (przez fundusz Ipopema 2) kontroluje Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz Almy. Obniżono też wycenę PG o 16 proc. z 79 mln zł sugerowanych przez ekspertów z PricewaterhouseCoopers, do 66,4 mln zł. Dlaczego?

— Rynek jest słaby. Poza tym chcemy pokazać akcjonariuszom, że troszczymy się o nich i ich portefele — mówi Jerzy Mazgaj.

Wczoraj na łamach „PB” analitycy uznali także pierwotną wycenę za zbyt wysoką.

Podwyższenie kapitału będzie wyglądało następująco: Ipopema 2, do której należy PG, za oddanie 100 proc. udziałów, obejmie pakiet akcji Almy (1,112 mln) po cenie emisyjnej 59,7 zł.

— Chcemy jak najszybciej przeprowadzić emisję, już zaczynamy załatwiać formalności. Zależy nam na czasie — mówi Jerzy Mazgaj.

Planowana integracja Almy z PG wiąże się z kolejnym rozważanym przez zarząd krokiem. Istnieje plan połączenia spożywczej spółki z odzieżową Vistulą & Wólczanką (V&W) — prezesi obu firm chcą stworzyć grupę złożoną z wielu marek z różnych segmentów rynku. Ostatnio Alma nabyła blisko 6-procentowy pakiet udziałów w spółce szyjącej męskie garnitury i nie wyklucza zwiększania zaangażowania. Dzięki temu Jerzy Mazgaj został szefem rady nadzorczej V&W. Zmieniono także zarząd. Wcześniej V&W rozpoczęła konsolidacje i nabyła większościowy pakiet biżuteryjnego W. Kruka. Na zamknięciu piątkowej sesji za jedną akcję Almy po 2,3-procentowym spadku płacono 50,8 zł