Dzisiaj akjconariusze Almy zadecydują o fuzji z Paradise Group .
Znamy wartość odzieżowej „Rajskiej grupy”, która za sprawą Jerzego Mazgaja (prezesa Almy) otwiera w Polsce sklepy ekskluzywnych marek (m.in. Burberry, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani). Eksperci z PricewaterhouseCoopers wycenili ją na 79 mln zł.
W związku z tym dzisiaj akcjonariusze spożywczej Almy powrócą do obrad przerwanych pod koniec czerwca. Najważniejszym punktem ostatniego walnego miało być głosowanie nad podwyższeniem kapitału Almy, poprzez emisję akcji skierowaną do funduszu Ipopema 2, który zarządza Paradise Group (PG). Fundusz kontroluje Jerzy Mazgaj. Jednak uchwała nie została poddana wówczas pod głosowanie, bo firma audytorska nie zdążyła zrobić wyceny PG, a bez tego nie można określić wielkości podwyższenia kapitału. Emisja ma odbyć się na takiej zasadzie, że fundusz, do którego należy PG, za oddanie 100 proc. udziałów obejmie pakiet akcji Almy po cenie emisyjnej 65,3 zł. Zakładając, że Alma wyemituje 1,2 mln akcji (iloraz wyceny Paradise Group i ceny sprzedaży nowych akcji), pośrednio do Jerzego Mazgaja będzie łącznie należało 49,1 proc. kapitału spożywczej spółki. Udział w głosach będzie większy, gdyż posiada on uprzywilejowane akcje.
Jak wycenę oceniają specjaliści?
— Wycena PG wydaje się wysoka na tle rynku. Wskaźnik cena do zysku na ten rok wynosi 24, podczas gdy średnio dla spółek z branży odzieżowej kształtuje się na poziomie 18. PG należy się premia ze względu na to, że należy do wyższego segmentu cenowego, a rynek dóbr luksusowych będzie się szybciej rozwijał niż cały segment tekstylny, jednak ten bonus wydaje się zbyt wygórowany. Na jutrzejszym walnym akcjonariusze Almy muszą jeszcze zaakceptować emisję, zapewne się na nią zgodzą, choć wyraźnych skutków współdziałania między spółkami nie widać — komentuje Łukasz Kołaczkowski, analityk DM Millennium.
Na zamknięciu wczorajszej sesji za jedną akcję Almy płacono 52 zł.
To niejedyna planowana integracja. Prezes Almy, który ostatnio kupił blisko 6-procentowy pakiet Vistuli & Wólczanki (V&W), rozważa połączenie sił z odzieżową spółką. Zarząd Almy nie wyklucza, że zwiększy zaangażowanie w V&W. Strategia Michała Wójcika, nowego prezesa V&W, zakłada kolejne przejęcia. Obaj panowie zgodnie twierdzą, że oferta V&W i W. Kruka idealnie pasuje do Almy i Paradise.