W poniedziałek rozpoczęła się budowa księgi popytu na 5,85 mln akcji serii F, z której PCF Group planuje uzyskać od 205 do 295 mln zł. Oferta jest przeprowadzana w trybie subskrypcji prywatnej skierowanej wyłącznie do zaproszonych inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. EUR.
Nabywcę na większość akcji PCF Group już ma: to Krafton, południowokoreański gigant, z którym spółka w marcu podpisała umowę inwestycyjną. Na jej mocy ma on objąć akcje stanowiące 10 proc. podwyższonego kapitału zakładowego, a więc około 3,59 mln (ponad 60 proc. oferowanych). Cena emisyjna dla Kraftona została ustalona na 40,20 zł, niezależnie od liczby akcji i ceny emisyjnej dla pozostałych inwestorów. Jak zarząd spółki postrzega szanse na uplasowanie emisji?
— Jesteśmy raczej optymistyczni — mówi Sebastian Wojciechowski, prezes PCF Group.

Budowa księgi popytu zakończy się 1 czerwca — wówczas zostanie też podana cena emisyjna. Zamknięcie oferty zaplanowano na 9 czerwca.
Pieniądze z emisji są spółce potrzebne na finansowanie zaktualizowanej w styczniu strategii, która zakłada samodzielne wydawanie większości gier z portfela. Celem strategicznym jest osiągnięcie w latach 2023-27 co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów, czyli pięciokrotnie więcej niż w poprzedniej pięciolatce. Strategiczne plany wiążą się ze zwiększeniem zespołu do ponad 1,2 tys. osób do końca 2027 r. Oznacza to prawie podwojenie obecnej liczby pracowników, których na koniec marca było 642, z czego prawie 450 to deweloperzy. Jedna trzecia zespołu znajduje się w Ameryce Północnej, reszta w Europie.
Obecnie grupa PCF pracuje nad siedmioma projektami. Premiery większości są przewidziane po 2024 r. W tym roku do graczy ma trafić gra VR o kodowej nazwie „Thunder” produkowana przez zależne Incuvo na bazie tytułu z portfolio PCF Group.
PCF Group kontroluje 62,25 proc. w notowanym na NewConnect Incuvo. Wielu inwestorów nurtuje pytanie, czy zechce zwiększyć zaangażowanie w tym podmiocie?
— Jesteśmy zadowoleni ze stanu posiadania. Nie mamy obecnie żadnych bezpośrednich planów zwiększania zaangażowania — twierdzi prezes.
W poniedziałek rano PCF Group podała wyniki za I kw. Przychody wyniosły 34,9 mln zł — o 14,3 proc. niższe od konsensu prognoz analityków według PAP. Strata operacyjna sięgnęła 1,5 mln zł, a netto 4,6 mln zł, tymczasem analitycy oczekiwali 4,6 i 6,4 mln zł zysku.
Główne powody pogorszenia wyników to zakończenie współpracy z Take Two Interactive, dla którego spółka produkowała projekt „Dagger”, oraz wzrost skali działalności.
Spadkowy trend wyników może zostać odwrócony w przypadku pozytywnego zakończenia negocjacji z jednym z globalnych wydawców i zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej nowego projektu realizowanego w modelu work-for-hire. Zarząd PCF Group rozpoczął rozmowy w sprawie potencjalnej umowy 20 maja. Liczy, że niedługo się zakończą.