PERN wyjaśnił, że trzeci etap rozbudowy baz paliw spółki zakłada w pierwszej fazie budowę siedmiu nowych zbiorników magazynowych, każdy o pojemności 32 tys. m sześc., w trzech różnych lokalizacjach: w Bazie Paliw w Koluszkach, Bazie Paliw w Nowej Wsi Wielkiej oraz Bazie Paliw w Dębogórzu.
Inwestycję ma realizować Mostostal Warszawa jako lider i Mostostal Płock, które złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu zakupowym. Mostostal Płock poinformował w środowym komunikacie, że umowa ma wartość 258,95 mln zł.
"PERN skutecznie realizuje ambitny plan, mimo niesprzyjającego otoczenia związanego z pandemią koronawirusa. Jeśli popatrzymy na łączną pojemność zbiorników, którą udostępni spółka w przyszłym roku, to praktycznie powstaje dodatkowa baza paliw w naszym kraju, co ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa energetycznego" - zwrócił uwagę cytowany w komunikacie PERN pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski.
Spółka przypomniała, że pierwszy etap inwestycji obejmował budowę czterech zbiorników o łącznej pojemności 128 tys. m sześc. w dwóch lokalizacjach - Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej. Drugi etap, który niedawno się zakończył, to dziewięć nowych zbiorników o całkowitej pojemności 222 tys. m sześć. w sześciu lokalizacjach: Dębogórzu, Rejowcu, Boronowie, Koluszkach, Emilianowie i Małaszewiczach.
"PERN to spółka zarządzająca infrastrukturą krytyczną naszego państwa. Stoimy na straży bezpieczeństwa surowcowego i paliwowego. Rozwijamy nasz potencjał, ale także przygotowujemy się do zmian rynkowych w obszarze energetyki. Jesteśmy i pozostaniemy liderem logistyki w tym obszarze" - podkreślił prezes PERN Igor Wasilewski.
Podstawą działalności PERN jest składowanie paliw oraz ropy naftowej. Ograniczenie w ostatnich latach działalności tzw. szarej strefy spowodowało, że nastąpił znaczący wzrost obrotu paliwami w bazach paliw należących do PERN, a to z kolei przełożyło się na zwiększone zapotrzebowanie na pojemności magazynowe. Spółka dodała, że nowa infrastruktura magazynowa (224 tys. m sześc.) pozwoli także na m.in bardziej elastyczny obrót paliwami oraz przechowywanie zapasów interwencyjnych.