Przetarg wygrany przez Pesę dotyczył dostawy 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull", natomiast ZNTK Mińsk Mazowiecki ma wykonać naprawy i modernizacje 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EN57.
"Rok 2014 rozpoczęliśmy od rozstrzygnięcia przetargów na jedne z największych inwestycji taborowych spółki. Do końca przyszłego roku blisko ¼ taboru przejdzie gruntowną modernizację, a park taborowy spółki powiększy się o dwie nowe lokomotywy oraz 22 piętrowe wagony. Naszym priorytetem jest ciągłe podnoszenie standardu oferowanych usług, a inwestycje taborowe są w tym zakresie niezwykle ważne. Dostawa nowych „piętrusów" oraz lokomotyw jest kolejnym krokiem do umocnienia naszej pozycji lidera na rynku pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce (...)" - powiedział członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich Czesław Sulima, cytowany w komunikacie.
W obu przetargach złożono dwie oferty. Poza zwycięzcami w obu przetargach udział brał Newag.
Dostawy pojazdów przez Pesę będą następowały w okresie styczeń - sierpień 2015 roku. Natomiast przetarg wygrany przez ZNTK Mińsk Mazowiecki obejmował naprawę i modernizację 72 EZT, w tym 45 napraw w poziomie utrzymania P4 oraz 27 napraw w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją wszystkich pojazdów. Realizacja inwestycji w przypadku modernizacji 27 EZT potrwa do końca listopada 2015 roku, pozostałe jednostki mają zostać oddane do eksploatacji najdalej do końca grudnia 2015 roku.
Pesa Bydgoszcz zajmuje się budową, modernizacją i naprawą taboru szynowego. Produkuje tabor kolejowy i tramwajowy na rynki krajowy i zagraniczne.
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" to firma wchodząca w skład konsorcjum PESA S.A. / ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A., zajmująca się przeprowadzaniem przeglądów, napraw i modernizacji taboru kolejowego.
Pesa i ZNTK Mińsk Maz. wygrały przetargi KM warte 62 mln euro i 253 mln zł
Oferty Pesy Bydgoszcz oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki na dostawę i modernizacje taboru, warte odpowiednio 61,7 mln euro brutto oraz ponad 253 mln zł brutto, zostały uznane przez Koleje Mazowieckie za najkorzystniejsze, podał przewoźnik.