Czytasz dzięki

PIH: w lutym obroty sklepów małoformatowych wyższe o 11,2 proc.

  • PAP
opublikowano: 20-03-2020, 12:08

W lutym 2020 r. obroty w sklepach małoformatowych wzrosły o 11,2 proc. w stosunku do lutego 2019 r., a łączna liczba transakcji wzrosła o 3 proc. W ostatnim tygodniu lutego wdać już było robienie zapasów na wypadek epidemii, podała Polska Izba Handlu.

Zgodnie z kryteriami PIH, sklepy małoformatowe - do 300 m kw. - obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Jak oceniła Izba, duży wzrost rok do roku to w dużej mierze zasługa roku przestępnego, co więcej, dodatkowym dniem w tegorocznym lutym była sobota, kiedy to zwykle klienci kupują więcej niż w zwykłych dniach.

Jednak, jak wskazała Izba, już w ostatnim tygodniu lutego część najbardziej zapobiegliwych klientów już wtedy zaczęła robić zapasy żywności i produktów higienicznych na wypadek epidemii.

Jak wskazano, w ostatnim tygodniu lutego wartość sprzedaży mydeł w kostkach oraz mydeł w płynie w sklepach małoformatowych była o 60 proc. wyższa niż tydzień wcześniej, wydatki na kaszę wzrosły o 50 proc., kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży odnotowały również takie kategorie jak ryż, makaron czy konserwy.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lutym 2020 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych wyniosła 16,18 zł, czyli o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy średnia liczba opakowań w koszyku utrzymała się na poziomie podobnym jak przed rokiem. W ocenie Izby, oznacza to, że za wzrostem sprzedaży odpowiadają głównie wyższe ceny.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy