PKN Orlen, który od poniedziałku rozpoczął sprzedaż nowego paliwa typu premium - Verva, zamierza zacząć oferować to paliwo na ok. 580 swoich stacjach do połowy października, poinformował Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej PKN.
"Mogę zagwarantować, że do połowy października ok. 580 stacji PKN Orlen będzie miało w ofercie paliwa Verva" - powiedział Heydel w poniedziałek na konferencji prasowej z okazji rozpoczecia sprzedaży paliwa premium.
Według niego, sieć, która będzie oferować to paliwo zwiększy się do 2009 roku do 900 stacji, w związku z realizacją strategii Orlenu przewidującej powiększanie sieci premium o 80 nowych stacji rocznie.
"Oczekujemy, że w ciągu kilku miesięcy, 10% sprzedawanych paliw na naszych 580 stacjach premium to będą paliwa marki Verva" - dodał wiceprezes.
Pod marką Verva Orlen oferuje nową 98-oktanową etylinę oraz olej napędowy. Według przedstawicieli spółki nowe paliwo jest dedykowane dla nowoczesnych silników i cechuje je bardzo niska zawartość siarki, która będzie wymagana przez UE dopiero w 2009 roku.
"Wprowadzenie nowej marki to odpowiedź na zapotrzebowanie naszych klientów, z których ponad 53% oczekuje paliwa bardzo wysokiej jakości" - podkreślił Heydel.
W poniedziałek wiceprezes zapowiedział także, że najprawdopodobniej w listopadzie koncern przedstawi nową ofertę segmentu ekonomicznego.
"Oferta będzie przeznaczona dla ok. 30% naszych klientów, którzy chcą tankować dobrej jakości paliwo, ale po atrakcyjnej cenie" - wyjaśnił.
Obecnie PKN Orlen wdraża strategię, która ma odbudować udział koncernu w polskim rynku detalicznym. Wdrożenie strategii ma do 2009 roku spowodować osiągnięcie 30-proc. udziału w rynku.
PKN Orlen pozostaje największym graczem na rynku detalicznym w Polsce, choć udział koncernu w tym rynku spadł w 2004 roku do 28,6% z 35,4% rok wcześniej, podczas gdy udział zachodnich koncernów wzrastał – do 29% z 24%.
Ostatnio firma podawała, że po pierwszym półroczu 2005 roku udział w rynku sprzedaży detalicznej PKN Orlen spadł poniżej 27%.
Strategia zakłada docelową strukturę sieci sprzedaży składającą się z około 1000 stacji w standardzie premium (pod marką Orlen) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym