Rekordowym dniem w drugim kwartale był 2 czerwca, kiedy z usług przewoźnika skorzystało 280 tys. podróżnych.
Jak przekazała spółka, w kwietniu podróże dalekobieżne wybrało 6,2 mln osób, w maju – 7 mln, a w czerwcu 7,1 mln. Rekordowymi dniami z najwyższą frekwencją okazały się 5 maja, kiedy to liczba pasażerów wyniosła blisko 277 tys. oraz 2 czerwca – wówczas na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 280 tys. osób. Rekord ten został pobity 14 lipca i wyniósł 282,5 tys. pasażerów.
W pierwszym kwartale tego roku z usług PKP Intercity skorzystało 16,5 mln pasażerów, co oznacza, że od stycznia do końca czerwca pociągami przewoźnika podróżowało około 36,8 mln osób.
W 2023 r. narodowy przewoźnik przewiózł ponad 68 mln osób, co jest najlepszym wynikiem rocznym w historii spółki. W 2022 roku z usług PKP Intercity skorzystało 59 mln pasażerów.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.
Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.