PKP Intercity wyda 7 mld złotych na tabor. Jest też szansa na wi-fi w Pendolino (WIDEO)

Justyna SmolińskaJustyna Smolińska
opublikowano: 2017-12-19 17:50
zaktualizowano: 2017-12-19 17:48

PKP Intercity zaktualizowało strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 roku. Spółka ma przeznaczyć ponad 7 mld zł na modernizację i zakup taboru.

- Aktualizacja strategii taborowej, która została zaproponowana w 2016 roku uwzględniała inwestycje na poziomie 2,5 mld złotych, obecne 7 miliardów, jest to strategia bardzo ambitna i wierzę w to, że uda nam się ją zrealizować. Przede wszystkim na tabor, przede wszystkim na modernizację wagonów, zakup nowego taboru, zakup nowych lokomotyw, zakup wagonów, zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz w stacje postojowe. Są to miejsca, gdzie nasze pociągi będą przygotowywane w sposób profesjonalny, będą nowe myjnie. Będzie ten skład przygotowany w sposób jak najbardziej nowoczesny, między innymi przy wykorzystaniu myjni ekologicznych - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity

Jak zapowiada PKP Intercity, w co najmniej 77 proc. pociągów dostępny będzie bezprzewodowy internet. Jest również nadzieja na wi-fi w Pendolino.

- Jesteśmy na zaawansowanej współpracy z firmą Alstom. Jeszcze tak blisko nie było. To co mogę powiedzieć - w grudniu zrobiliśmy jazdę próbną testową. Wszystko jest ok pod względem technicznym, czyli jest sygnał. Natomiast w przyszłym roku, już w styczniu, lutym będziemy dalej zgodnie z procedurą przetargową realizować proces wynikający z tego projektu, żeby za chwilę pojawiło się wi-fi w Pendolino- dodaje Chraniuk.