PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia

  • PAP
opublikowano: 20-09-2019, 10:56

W latach 2020-2023 największa pod względem ruchu pasażerskiego ruchu w Polsce stacja kolejowa Warszawa Zachodnia przejdzie remont. Zarządca infrastruktury PKP PLK poinformowały w piątek, że ogłosiły przetarg na jej modernizację.

Zobacz więcej

fot. Borys Skrzyński

"Ogłoszenie przetargu na modernizacje Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej. Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. Mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej. Konsekwentnie postępują prace przy zwiększeniu możliwości i standardu podróżowania koleją w Warszawie" - wskazał cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśniła, że w ramach modernizacji na Warszawie Zachodniej powstaną nowe perony dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Wybudowany zostanie dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Całą halę peronową przykryje dach. Z kolei czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach.

"Nowa Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy role kolei w systemie komunikacji. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego obejmują m.in. poprawę komunikacji w aglomeracjach i tworzenie sprawnych wyjazdów na sieć kolejową w kraju i za granice" - dodał prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Jak dodano w ramach modernizacji na stacji zostanie wykonana kładka dla pieszych pomiędzy stołecznymi dzielnicami Wola i Ochota. Przejście podziemne z kolei będzie wyższe i szersze oraz połączone będzie z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej.

Spółka dodała, że na poziomie minus 2 przejścia podziemnego zostanie wybudowany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą.

Modernizacja obejmie ok. 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjną. Nowa stacja umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.

Obecnie Warszawa Zachodnia obsługuje dobowo ok. 1 tys. pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Jej modernizacja ma trwać w latach 2020-2023 i ma być współfinansowana z funduszy europejskich. (

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy