Mochocki przekazał, że PKP PLK planuje w tym roku wydać na inwestycje w infrastrukturę kolejową około 10 mld zł.
"Do końca 2024 roku planujemy ogłosić przetargi wartości około 17,5 mld zł" - powiedział członek zarządu PKP PLK. Dodał, że będą to przetargi m.in. na dalszy ciąg inwestycji na linii Podłęże - Piekiełko, dalszy ciąg inwestycji Rail Baltica, na odcinku Białystok - Ełk. Będą też ogłaszane przetargi na kontynuację inwestycji w dużych aglomeracjach, jak na linię Gdynia Chylonia - Lębork, czy na dokończenie inwestycji Warszawa - Lublin na odcinku Warszawa Wawer - Otwock.
Mochocki poinformował również, że PKP PLK odchodzi od aukcji elektronicznych na kontrakty budowlane. "Aukcje elektroniczne planujemy utrzymać jedynie na postępowania o charakterze niebudowlanym, jak systemy informatyczne, czy systemy informacji pasażerskiej" - dodał.
PKP PLK to w 100 proc. spółka Skarbu Państwa, zarządca krajowej infrastruktury kolejowej. Przedsiębiorstwo odpowiada za zarządzanie państwową siecią linii kolejowych oraz za zarządzanie i synchronizacją ruchu. Spółka odpowiada również za opracowywanie i aktualizowanie rozkładu jazdy pociągów w skali całego kraju.