Platige Image chce zmienić model

opublikowano: 21-01-2021, 11:45
aktualizacja: 21-01-2021, 16:07

Spółka, która pomagała m.in. przy tworzeniu „Wiedźmina” na Netfliksie, chce poszerzyć działalność o produkcję filmów i gier.

W dwucyfrowym tempie rosły na sesji 21 stycznia notowania Platige Image po publikacji strategii na lata 2021-2025. Firma zamierza rozwijać własne produkcje filmowe i wejść w branżę gier, by świadczyć tam takie usługi, jak np. tworzenie grafiki komputerowej. Możliwe, że firma przejmie zespoły deweloperskie, albo wejdzie w spółkę z innymi podmiotami. Scenariuszy jest więcej - produkcja gier “in house” czy umowy, zakładające podział zysków.

– Często byliśmy pytani przez inwestorów i kontrahentów o to, dlaczego nie działamy w tym sektorze. Widać, że zainteresowanie grami komputerowymi to trwały trend konsumencki, dlatego w ostatnich latach silnie rosła liczba projektów usługowych, dla sektora gamingowego. Pracowaliśmy nad projektami typu AAA [czyli z najwyższej półki i z największymi budżetami - red.]. W przypadku własnych projektów mówimy jednak raczej o mniejszych produkcjach – mówi Karol Żbikowski.

Menedżer dodaje, że atutem Platige Image jest zespół kreatywny i umiejętności tworzenia strony wizualnej produkcji.

Prace nad pierwszymi grami mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Karol Żbikowski zaznacza jednak, że wejście w branżę gamingową jest na zbyt wczesnym etapie, by mówić o szczegółach.

Z trendem: Zdaniem Karola Żbikowskiego, prezesa Platige Image, spółka ma dobrą pozycję, by wejść na nowy rynek. W planach strategicznych są gry i własne produkcje filmowe.
Tomasz Pikula

– Na początku budżet projektów będzie ograniczony do kilku milionów złotych. Oczywiście w sektorze filmowym modele finansowania są oparte o tzw. soft-money, czyli finansowanie z instytutów filmowych, umowy koprodukcyjne czy też operatorów platform streamingowych i tu budżety zależą od wielkości produkcji – dodaje Karol Żbikowski.

Platige Image będzie produkować filmy i seriale animowane oraz live action. Chce tworzyć także produkcje o własnym IP (własności intelektualnej) i będzie rozwijać usługi serwisowe w zakresie wirtualnej produkcji, obsługi projektów filmowych i reklamowych, a także planów zdjęciowych.

Firma rozważa pozyskanie kapitału w drodze emisji akcji oraz przeniesienie notowań z NewConnect na główny rynek GPW do końca 2022 r., pozyskanie inwestorów do spółek celowych, a także wspólne przedsięwzięcia z innymi podmiotami z branży.

– Pewnie scenariusz z emisją o wartości na kilka milionów złotych na NewConnect pojawi się w tym roku. Natomiast większa emisja możliwa jest przy przejściu na główny rynek GPW. Zakładam, że w tym czasie rozpoczniemy projekty, które będą potrzebowały większego finansowania – mówi Karol Żbikowski.

Wyceniana na 95 mln zł spółka w trzech kwartałach 2020 r. wypracowała 66,6 mln zł przychodów (w porównaniu do 66,3 mln w analogicznym okresie 2019 r.) i 2,1 mln zł zysku netto (spadek o 49 proc r/r). Wynik EBITDA wyniósł 6,3 mln zł i był mniejszy o 22 proc. niż w 2019 r.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane