Czytasz dzięki

Po raz pierwszy IKEA zmniejszyła swój ślad węglowy

opublikowano: 27-02-2020, 10:46

Koncern IKEA odnotował po raz pierwszy spadek emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości. Firma zwiększyła przy tym wykorzystanie energii odnawialnej, donosi Reuters.

Według zaprezentowanych danych, począwszy od produkcji surowców i produktów poprzez wykorzystanie i unieszkodliwianie odpadów na klientach kończąc, emisje CO2 zmniejszyły się o 4,3 proc. w roku podatkowym zakończonym w sierpniu 2019 r. W ujęciu ilościowym spadły do ekwiwalentu 24,9 mln ton CO2.

IKEA
Zobacz więcej

IKEA fot. Bloomberg

Spadkowi towarzyszył wzrost udziału energii odnawialnej w wytwarzaniu produktów IKEA oraz efektywności energetycznej asortymentu oświetlenia i urządzeń – napisano w komunikacie.

IKEA, która jest meblową marką Inter IKEA  produkuje około 10 proc.  swojego asortymentu, głównie produkty drewnopochodne, a resztę pozyskuje od dostawców.

Największa na świecie sieć sprzedaży mebli i artykułów do wnętrz dąży by do 2030 r.  łańcuch wartości stał się pozytywny dla klimatu, redukując więcej emisji gazów cieplarnianych (nie tylko w przypadku samej firmy, również m.in. poprzez dostawców) niż sama emituje. Oznacza to redukcję rzędu co najmniej 15 proc. do około 21 mln ton.

Realizacja tego celu wymagać będzie m.in. magazynowaniu już wyemitowanego dwutlenku węgla. W listopadzie minionego roku IKEA przeznaczyła 100 mln EUR na zachęcenie bezpośrednich dostawców do przejścia na energię odnawialną oraz dodatkowe 100 mln projekty usuwania węgla z atmosfery poprzez ponowne zalesianie i ochronę lasów.

W roku podatkowym 2019 sprzedaż detaliczna koncernu wzrosła o 6,5 proc. do 41 mld EUR.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

CO2