Poczta i Bank Pocztowy stawiają na klientów z Ukrainy

aktualizacja: 15-03-2018, 18:01

Poczta Polska, Bank Pocztowy i MoneyGram rozszerzyły współpracę i umożliwiły realizację przekazów pieniężnych do ponad 200 krajów na świecie. Najbardziej liczą na migrantów zarobkowych ze Wschodu.

Dotychczas to z innych krajów do Polski trafiało więcej przekazów pieniężnych niż było wysyłanych za granicę. Z potencjału rynkowego postanowiły skorzystać Poczta Polska, Bank Pocztowy i MoneyGram, tym bardziej, że już teraz obserwowany jest dwucyfrowy wzrost wysyłek pieniężnych rok do roku, napędzany zwłaszcza napływem pracowników z Ukrainy, ale także z Gruzji, Rosji, Mołdawii, Białorusi; popularne pozostaję również transfery pieniężne realizowane między Polską a Wielką Brytanią. Firmy uruchomiły usługę umożliwiającą ich realizację bezpośrednio z 4,7 tys. placówek pocztowych w kraju - w gotówce lub z rachunku bankowego prowadzonego w Banku Pocztowym. Pieniądze będzie można natomiast odebrać w 350 tys. punktów MoneyGram na świecie. 

Zobacz więcej

Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes Banku Pocztowego ARC

Usługa dwa lata temu – najpierw pilotażowo, potem w pełnej wersji - wdrożona została w 240 placówkach Banku Pocztowego. Teraz zdecydowano o jej rozszerzeniu i podniesiono limit pojedynczych transakcji do ponad 14,7 tys. zł. 

- Chcemy tworzyć nowe usługi dla sieci Poczty Polskiej i stać się centrum kompetencyjnym w zakresie usług finansowych. Poczta się coraz dynamiczniej zmienia i będzie uruchamiać kolejne procesy inwestycyjne, czeka nas zmiana wielu usług realizowanych dotychczas i rozwój nowych, w tym finansowych – zaznaczył Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes Banku Pocztowego.  

Zapowiedział również, że w najbliższych dniach uruchomiona zostanie całościowa oferta Banku Pocztowego dla obywateli Ukrainy, m.in. z uproszczonymi procedurami zakładania konta, możliwością korzystania z programów rabatowych. Udostępniono również pakiet materiałów informacyjno-marketingowych przetłumaczonych na ukraiński, powstanie również call center z obsługą w tym języku. 

- Rynek zmienia się bardzo dynamicznie, zmieniają się również klienci, którzy korzystają z naszych usług i do nich musimy dostosowywać naszą ofertę – dodał Zbigniew Furmańczak, dyrektor regionalny MoneyGram na rynki wschodzące, dostawcy rozwiązań transferów pieniężnych i usług płatności. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Poczta i Bank Pocztowy stawiają na klientów z Ukrainy