Poczta Polska dla biznesu — oferta szyta na miarę

Sławomir Żurawski
28-12-2012, 00:00

Biznes przenosi się do sieci.

Dzięki rozwojowi technologii w Poczcie Polskiej firmy lokalne mogą oferować swoje usługi klientom w całej Polsce i na świecie. Nie ma znaczenia odległość, gdy zamówienie składane jest przez internet, ważna jest logistyka. Takim zapleczem logistycznym dysponuje Poczta Polska i Pocztex, oferując rozwiązania szyte na potrzeby biznesu.

Nasze kurierskie ramię — Pocztex wchodzi obecnie w fazę agresywnej walki o klienta. Naszym priorytetem jest tworzenie jasnych i przejrzystych zasad współpracy oraz proponowanie usług tam, gdzie znajduje się klient. Już udostępnione jest powiadomienie SMS-em lub e-mailem o nadaniu paczki. Jako jedyni dostarczamy przesyłki do 8 rano, kiedy większość osób jest w domu. Obniżyliśmy także nasze ceny średnio aż o 35 proc., a w przypadku przesyłek cięższych nawet o 50 proc. Stawiamy na bezpieczeństwo paczek, oferując klientom biznesowym najlepsze na rynku ubezpieczenia. Teraz każda paczka nadana Poczteksem jest ubezpieczona do 1000 zł w cenie usługi. Dla mniejszych firm bardzo ważna jest płynność finansowa. W Poczteksie proces wypłaty kwoty pobrania trwa do 3 dni, gdy na rynku jest to średnio do 6 dni.

Swoją ofertę zmienia także sama Poczta Polska. Koncentruje się na tym, aby usługi były „proste w obsłudze”. W tym celu stworzona została aplikacja „Elektroniczny Nadawca”, która usprawnia i automatyzuje nadawanie przesyłek. Dzięki niej klient może np. sam wydrukować nalepki adresowe i wygenerować raport o przesyłkach.

Wprowadzone z początkiem roku dwa nowe rodzaje przesyłek — biznesowa i gabarytowa upraszczają proces wysyłania towaru. Klient płaci za rozmiar paczki, a nie za masę. Przesyłka Biznesowa skierowana jest do klienta umownego, który nadaje przynajmniej 50 sztuk towaru miesięcznie. Przesyłka gabarytowa to dobre rozwiązanie dla np. sklepów działających w sieci. W ramach usługi klient otrzymuje gotowe opakowanie wraz z opłatą za transport i doręczenie paczki.

Wprowadzone zmiany już teraz pozwalają Poczcie Polskiej na skuteczniejszą walkę o klienta umownego. W przyszłym roku spółka chce zintensyfikować działania w tym obszarze poprzez obsługę klientów biznesowych poza placówkami. Oznacza to, że korespondencja zostanie od nich odebrana a następnie przetransportowana bezpośrednio do sortowni. Prostsze stanie się także nadawanie przesyłek w placówkach pocztowych dzięki nowemu i przejrzystemu cennikowi.

Sławomir Żurawski

dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sławomir Żurawski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Poczta Polska dla biznesu — oferta szyta na miarę