W czasie Świąt Wielkanocnych Polacy spędzili średnio 3 godziny i 42 minuty przed telewizorem, poinformował TNS OBOP. Rok wcześniej było to ponad 4 godziny. Największa część z ‘tortu reklamowego’ przypadła w tym czasie TVP.
Z badań telemetrycznych OBOP wynika, że najwięcej czasu przed telewizorem spędziły osoby w wieku 45-54 lat. Najmniej w wieku 16-24 lat. Najwięcej czasu na oglądanie telewizji statystyczny Polak poświęcił w poniedziałek. Największą oglądalność miały seriale: ‘Na dobre i na złe’ - 5,2 mln widzów, ‘Plebania’ - 4,9 mln i ‘Złotopolscy’ - 4,5 mln. Świątecznym hitem Polsatu był film ‘Doktor Dolittle’ – 3,78 mln widzów, a w TVN komedia ‘Pieniądze to nie wszystko’ 2,5 mln.
Łączny dochód stacji telewizyjnych z reklam wyemitowanych w święta wyniósł w przypadku TVP 33,7 mln zł (TVP1 – 20,5 mln; TVP2 – 13,2 mln), Polsatu - 24,5 mln, TVN – 22,7 mln złotych. OBOP ustalił go na podstawie cen brutto w cennikach nadawców.
MD