Czytasz dzięki

Polacy wspierają lokalny biznes

opublikowano: 29-06-2020, 22:00

Większość konsumentów w czasie pandemii najchętniej robiła zakupy w pobliskich małych sklepach i online u rodzimych wytwórców.

Podczas powszechnej izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa Polacy zdecydowanie chętniej niż zwykle korzystali z usług oferowanych przez rodzime małe i średnie firmy — pokazuje badanie przeprowadzone przez agencję badawczą Ipsos na zlecenie PayPala. Prawie dwie trzecie respondentów (62 proc.) robiło zakupy w małych lub lokalnych sklepach, a 28 proc. kupowało online u takich spółek. Jedną trzecią ankietowanych Polaków do takich decyzji skłoniła chęć wsparcia krajowej gospodarki. Jednocześnie aż 79 proc. rodaków deklaruje, że po kryzysie również będzie kupowało lokalne produkty.

Taki patriotyzm gospodarczy w szczególności wykazują osoby, które przekroczyły 65 rok życia. W tej grupie badanych nawet 77 proc. twierdzi, że robienie zakupów u polskich MŚP pomoże przezwyciężyć kryzys, a niemal dwie trzecie (59 proc.), czuje się odpowiedzialne za wspieranie małych biznesów w ich sąsiedztwie. Ponadto pandemia zachęciła Polaków do zakupów przez internet. Osiemdziesiąt procent badanych przyznaje, że w tym czasie odkryło zalety zakupów online. Największą z nich jest brak kolejek (64 proc.) oraz możliwość dostawy do domu (62 proc.).

— Przez ostatnie lata widoczny był trend powolnego porzucania gotówki na rzecz płatności cyfrowych, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaobserwowaliśmy, że ta zmiana zaczęła następować bardzo szybko. Podczas pandemii dokonał się postęp w tym zakresie, który w zwykłych okolicznościach zająłby nawet trzy albo cztery lata — komentuje Efi Dahan, dyrektor generalny PayPala w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.

Polacy najchętniej nabywali online przede wszystkim odzież, buty i akcesoria (46 proc.), artykuły domowe i ogrodnicze (37 proc.) oraz kosmetyki i produkty związane z urodą (35 proc.).

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane