Łącznie wpłynęło 5 ofert. Druga najtańsza oferta należała do PUT Intercor (455,1 mln zł), a trzecia do Budimeksu (498,42 mln zł). Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 550,57 mln zł brutto.
Kryteria oceny ofert to cena - 90%, termin realizacji - 5% i gwarancja jakości - 5%. Wszyscy oferenci zaproponowali identyczne pozacenowe warunki wykonania zamówienia - 34-miesięczny termin realizacji i 10 lat gwarancji na wykonane prace.
W sierpniu ubiegłego roku GDDKiA ogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę 3 odcinków drogi ekspresowej S6 od końca obwodnicy miejscowości Płoty do węzła Ustronie Morskie o łącznej długości 53 km. Pierwszy od końca obwodnicy Płot do węzła Kiełpino o długości 14,6 km, drugi od węzła Kiełpino do węzła Kołobrzeg Zachód o długości 24 km i trzeci od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie o długości 14,7 km.
Kilka dni temu GDDKiA informowała, że Budimex złożył najtańszą ofertę, wartą 253,995 mln zł, w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 Płoty - Kiełpino.
Droga krajowa nr 6 łączy Szczecin z Gdańskiem, jest główną arterią komunikacyjną Pomorza biegnącą z zachodu na wschód. Trasa będzie biegła od rejonu miejscowości Modlimowo w kierunku Kołobrzegu i dalej do Koszalina zupełnie nowym śladem. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.