Polityka dogania Wprost pod względem wpływów z reklamy

opublikowano: 2003-07-15 08:08

"Wprost" pozostaje liderem wśród tygodników pod względem przychodów z reklam, ale znacznie zmniejszył się dystans między nim a zajmującą drugie miejsce "Polityką" - wynika z danych Agory Monitoring za pierwsze półrocze br., liczonych według cenników, bez rabatów, insertów i innych reklam niestandardowych.

"Wprost" (AWR "Wprost") zarobił od stycznia do czerwca 41,5 mln zł - w porównaniu z tym samym okresem 2002 roku oznacza to spadek o 2,9 proc. "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) zarobiła 40,2 mln zł - to o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2002 roku różnica przychodów między tymi pismami wynosiła ok. 6 mln zł, w pierwszym półroczu br. - tylko ok. 1 mln. Trzecie miejsce utrzymał "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) z 33,7 mln zł wpływów (wzrost o 6,6 proc.).

Największy wzrost przychodów - aż o 29,7 proc. - odnotowała "Przyjaciółka" (Edipresse Polska SA), zajmująca czwarte miejsce z kwotą 21 mln zł. Tytuł ten jest liderem sprzedaży wśród tygodników kobiecych. - W 2003 roku w "Przyjaciółce" wielu znaczących klientów wydało więcej niż w roku 2002, na przykład: Walmark o 21 procent, L'Oreal o 25 procent, a Unilever Bestfoods o 112 procent. Jako nowi reklamodawcy pojawili się Colgate-Palmolive, GlaxoSmithKline, Aflofarm - mówi Izabela Zaleska, dyrektor grupy pism "Przyjaciółka" i "Vita" w Edipresse Polska.

Zaskoczeniem jest dobre, piąte miejsce bezpłatnego tygodnika "Dzień Dobry" (DD Media) - w pierwszym półroczu zarobił na reklamach 19,6 mln zł (wzrost o 24,2 proc.). Jest to jedyne pismo bezpłatne w pierwszej dziesiątce tygodników z najwyższymi przychodami z reklam, poza tym ukazuje się tylko w sześciu miastach. - Cały czas prowadzimy działania prosprzedażowe kierowane do reklamodawców - mówi Marcin Gerc, dyrektor marketingu w DD Media.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także kolejno: "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) - 19,2 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), "Gala" (G+J Polska) - 15,7 mln (wzrost o 2,8 proc.), "Naj" (G+J Polska) - 15,5 mln (wzrost o 14,4 proc.), "Pani Domu" (Axel Springer Polska) - 11,1 mln (spadek o 15,4 proc.) oraz "Tele Magazyn" (Polskapresse) - 10,9 mln (wzrost o 15,4 proc.).

AN, PRESSERWIS