Maj to trzeci miesiąc z rzędu, w którym ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży tygodników opinii - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
”Polityka” umacnia się na pozycji lidera sprzedaży w swoim segmencie. Biorąc pod uwagę średnią sprzedaż w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku, dogania ona ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska). W okresie tym ”Newsweek Polska” osiągnął średnią 191 465 egz., czyli o 163 egz. więcej niż ”Polityka”.
Maj był kolejnym miesiącem, w który niemal wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadek sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem roku poprzedniego. Średnia sprzedaż ”Polityki” we wspomnianym miesiącu wyniosła 193 260 egz. Był to wynik gorszy od maja 2003 roku o 3,8 proc. Na drugim miejscu znalazł się ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą 182 649 egz. (spadek o 12,9 proc.), a na trzecim ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 165 062 egz. (spadek o 10,9 proc.). Jedynym tygodnikiem opini który w maju zanotował lepszy wynik, był ”Przekrój” (Edipresse Polska) - średnia sprzedaż wyniosła 100 973 egz. (wzrost o 7,8 proc.). Tygodnik ”Przegląd” (AWR ”Aratus”) sprzedawał średnio 38 473 egz. (spadek o 21,6 proc.).
Gorsze wyniki niż przed rokiem zanotowały w badanym miesiącu również tygodniki zamieszczające przedruki z prasy polskiej i zagranicznej. Średnia sprzedaż ”Angory” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) wyniosła 228 295 egz. (spadek o 3,2 proc.), a ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) – 20 983 egz. (spadek o 18,8 proc.).
AN, RESSERWIS