Czytasz dzięki

Polsat ma chrapkę na Interię

opublikowano: 17-03-2020, 16:21

Niemiecki Bauer znalazł chętnych na odkupienie polskiej grupy internetowej. Według źródeł „Parkietu", ofertę złożył Cyfrowy Polsat.

Epidemia nie zastopowała fuzji i przejęć. Na polskim rynku medialnym największą transakcją tego roku może być sprzedaż Interii.pl przez niemiecką grupę Bauer, właściciela m.in. radia RMF FM i wydawcy licznych magazynów. O tym, że Interia jest na sprzedaż, jako pierwsi napisaliśmy w „PB" już pod koniec ubiegłego roku.

Cyfrowy Polsat, to jedna ze spółek z portfela Zygmunta Solorza
Zobacz więcej

Cyfrowy Polsat, to jedna ze spółek z portfela Zygmunta Solorza fot. ARC

Nasze źródła jako faworyta w procesie wskazywały Agorę (nie komentowała sprawy) i Wirtualną Polskę, wskazywano również na potencjalne synergie, jakie dzięki tej transakcji mogłaby uzyskać medialno-telekomunikacyjna grupa Zygmunta Solorza.  Według informacji „Parkietu" proces sprzedaży jest już zaawansowany i pojawiły się pierwsze konkretne oferty.

„W poniedziałek minął termin składania pierwszych ofert. Według naszych rozmówców, ofertę złożyła jedna ze spółek z grupy Cyfrowy Polsat, kontrolowanej przez Zygmunta Solorza" - podaje Parkiet.

Zgodnie z ostatnim dostępnym sprawozdaniem finansowym spółka komandytowa Grupa Interia.pl, która w łańcuszku kontrolowanych przez Bauera podmiotów odpowiada za operacyjną działalność portalu, miała w 2018 r. 114 mln zł przychodów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła 27,3 mln zł i urosła o 1,9 proc., a czysty zysk wyniósł 22,3 mln zł (wzrost o 4,9 proc.).

Interia była niegdyś notowana na warszawskiej giełdzie. Bauer, który współtworzył ją z informatycznym Comarchem, zdjął ją z parkietu w 2009 r. przy wycenie przekraczającej 500 mln zł. Kolejne portalowe transakcje w Polsce były jeszcze większe: w 2012 r. RASP odkupił 75 proc. akcji Onetu od TVN za ponad 1 mld zł, a Wirtualna Polska, kupiona w 2013 r. za 375 mln przez fundusz Innova i twórców grupy O2 za 375 mln zł, w 2015 r. wchodziła na giełdę przy wycenie sięgającej 1 mld zł.

Interia jest mniejsza od dwóch głównych portalowych rywali. Ustępuje im wyraźnie pod względem zasięgu, ale wyprzeda m.in. serwisy wydawnictwa Polska Press i Agory. Strona główna portalu jest pod koniec pierwszej dziesiątki najchętniej odwiedzanych witryn w polskim internecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu