Polska miedź — stabilność i sukces w świecie

Paweł Gruza, wiceprezes zarządu ds. aktywów zagranicznych KGHM Polska Miedź
opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Choć obecny klimat geopolityczny nie ułatwia działania na rynkach globalnych, KGHM wciąż osiąga znaczące sukcesy na arenie międzynarodowej.

Kwestie takie jak brexit czy wojna handlowa między USA i Chinami rodzą liczne makroekonomiczne turbulencje, jednak niezależnie od nich miedziowej spółce udaje się utrzymywać pozycję jednego z największych polskich eksporterów.

PAWEŁ GRUZA, wiceprezes zarządu ds. aktywów zagranicznych KGHM Polska Miedź
Fot. ARC

W 2018 roku przychody KGHM przekroczyły 15,7 mld zł. Co niezwykle istotne, aż 74 proc. przychodów osiągniętych przez firmę w zeszłym roku (przeszło 11,5 mld zł) pochodziło z eksportu. KGHM sprzedaje swoje towary do kilkudziesięciu krajów świata na kilku kontynentach, wliczając w to Amerykę Północną, Europę, Azję, a nawet Australię. Jednak największymi rynkami zbytu pozostają Czechy, Wielka Brytania, a przede wszystkim przodujące pod tym względem Chiny i Niemcy. To właśnie do Państwa Środka w 2018 roku spółka sprzedała najwięcej, uzyskując przychód na poziomie 2 mld zł. Chiny od wielu lat pozostają dla KGHM strategicznym partnerem biznesowym, co tylko potwierdziła podpisana rok temu umowa z China Minmetals na dostawy katod miedzianych. Jej wartość w ciągu pięciu lat kontraktu może sięgnąć 4 mld USD w zależności od ostatecznych zamówień.

Chińczycy — tak jak inni partnerzy KGHM — cenią sobie stabilność dostaw i wysoką jakość produktów. Katody miedziane produkowane przez giganta z Lubina są zarejestrowane jako gatunek „A” zarówno na londyńskiej giełdzie metali (LME), jak i na szanghajskiej giełdzie kontraktów terminowych (SHFE). Podobnie wysoką jakość ma srebro posiadające certyfikat rejestracji na nowojorskiej giełdzie handlowej NYMEX. Produkty te nieustannie znajdują uznanie nabywców z całe go świata.

Fundament produkcji i wydobycia KGHM znajduje się w Polsce, ale skala eksportu jest szeroka i taka pozostaje mimo niełatwych uwarunkowań makroekonomicznych. To wszystko sprawia, że KGHM niezmiennie buduje markę polskiej gospodarki na świecie, a polska miedź i polskie srebro wśród odbiorców z całego świata stanowią wizytówkę solidności i jakości.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane