Paweł Gruza, wiceprezes zarządu ds. aktywów zagranicznych KGHM Polska Miedź
opublikowano: 04-12-2019, 22:00
Choć obecny klimat geopolityczny nie ułatwia działania na rynkach globalnych, KGHM wciąż osiąga znaczące sukcesy na arenie międzynarodowej.
Kwestie takie jak brexit czy wojna handlowa między USA i Chinami rodzą liczne makroekonomiczne turbulencje, jednak niezależnie od nich miedziowej spółce udaje się utrzymywać pozycję jednego z największych polskich eksporterów.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Paweł Gruza, wiceprezes zarządu ds. aktywów zagranicznych KGHM Polska Miedź
opublikowano: 04-12-2019, 22:00
Choć obecny klimat geopolityczny nie ułatwia działania na rynkach globalnych, KGHM wciąż osiąga znaczące sukcesy na arenie międzynarodowej.
Kwestie takie jak brexit czy wojna handlowa między USA i Chinami rodzą liczne makroekonomiczne turbulencje, jednak niezależnie od nich miedziowej spółce udaje się utrzymywać pozycję jednego z największych polskich eksporterów.
PAWEŁ GRUZA, wiceprezes zarządu ds. aktywów zagranicznych KGHM Polska Miedź
Fot. ARC
W 2018 roku przychody KGHM przekroczyły 15,7 mld zł. Co niezwykle istotne, aż 74 proc. przychodów osiągniętych przez firmę w zeszłym roku (przeszło 11,5 mld zł) pochodziło z eksportu. KGHM sprzedaje swoje towary do kilkudziesięciu krajów świata na kilku kontynentach, wliczając w to Amerykę Północną, Europę, Azję, a nawet Australię. Jednak największymi rynkami zbytu pozostają Czechy, Wielka Brytania, a przede wszystkim przodujące pod tym względem Chiny i Niemcy. To właśnie do Państwa Środka w 2018 roku spółka sprzedała najwięcej, uzyskując przychód na poziomie 2 mld zł. Chiny od wielu lat pozostają dla KGHM strategicznym partnerem biznesowym, co tylko potwierdziła podpisana rok temu umowa z China Minmetals na dostawy katod miedzianych. Jej wartość w ciągu pięciu lat kontraktu może sięgnąć 4 mld USD w zależności od ostatecznych zamówień.
Chińczycy — tak jak inni partnerzy KGHM — cenią sobie stabilność dostaw i wysoką jakość produktów. Katody miedziane produkowane przez giganta z Lubina są zarejestrowane jako gatunek „A” zarówno na londyńskiej giełdzie metali (LME), jak i na szanghajskiej giełdzie kontraktów terminowych (SHFE). Podobnie wysoką jakość ma srebro posiadające certyfikat rejestracji na nowojorskiej giełdzie handlowej NYMEX. Produkty te nieustannie znajdują uznanie nabywców z całe go świata.
Fundament produkcji i wydobycia KGHM znajduje się w Polsce, ale skala eksportu jest szeroka i taka pozostaje mimo niełatwych uwarunkowań makroekonomicznych. To wszystko sprawia, że KGHM niezmiennie buduje markę polskiej gospodarki na świecie, a polska miedź i polskie srebro wśród odbiorców z całego świata stanowią wizytówkę solidności i jakości.