Polska Wschodnia ma być promowana na całym świecie

Presserwis
opublikowano: 2008-08-11 09:27

Polska Agencja Rozwoju Turystyki opracuje analizę Studium uwarunkowań atrakcyjności turystycznej Polski Wschodniej, która stanie się podstawą do rozpoczęcia pierwszej ogólnoświatowej promocji regionu - poinformował Presserwis.

Podpisane umowy z Polską Agencją Rozwoju Turystyki na opracowanie analizy zaplanowano na koniec sierpnia br. Tylko ta agencja złożyła ofertę w przetargu zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną. Do jej obowiązków ma należeć m.in. wskazanie atrakcji turystycznych Polski Wschodniej i określenie targetów działań marketingowych.

Projekt promujący Polskę Wschodnią jako miejsce aktywnego wypoczynku ma objąć zasięgiem cały świat, przede wszystkim kraje europejskie. Etap przygotowawczy wraz z opracowaniem analizy ma się zakończyć w pierwszej połowie 2009 roku. POT planuje realizację kampanii do czerwca 2012 roku. Przeznaczono na to ok. 20 mln zł, z czego ponad 17 mln zł stanowić ma dotacja unijna. W planach są m.in.: kampania telewizyjna i radiowa, ogłoszenia prasowe, materiały POS i reklamy na stronach WWW. O tym, komu zostanie przyznany budżet na ich kreację i realizację, zdecyduje kolejny przetarg.