Poznań. W ramach restrukturyzacji związanej z fuzją firm MAN i Neoplan w Niemczech (w jej efekcie rozpoczął działalność koncern Neoman) fabryka autobusów MAN w Sadach koło Poznania oraz regionalne biura handlowe firmy w Warszawie i Wolicy koło Katowic, działające pod szyldem MAN Pojazdy Użytkowe Polska, noszą teraz nazwę MAN Bus Polska.
Niemiecki inwestor zmienił także strategię rozwoju firmy na polskim rynku. Do 2005 r. koncern zamierza usytuować w Sadach centrum produkcji autobusów miejskich. Docelowo podpoznańska fabryka miałaby ich produkować 2 tys. sztuk rocznie, co ma stanowić około 60 proc. wszystkich autobusów miejskich produkowanych przez firmę.
W 2002 r. na unowocześnienie lakierni i nowe linie montażowe spółka chce wydać 5 mln EUR (około 19 mln zł). Na razie nie wiadomo, ile pochłonie cały program inwestycyjny związany z rozbudową fabryki do 2005 r., ponieważ koncern dopiero planuje związane z tym przedsięwzięciem wydatki.
W 2002 r. fabryka w Sadach ma wyprodukować 400 kompletnych autobusów z przeznaczeniem na rynek krajowy i eksport (firma jest m.in. w trakcie realizacji kontraktu na dostawę 100 autobusów dla Paryża) oraz 500 szkieletów, które trafią do głównego zakładu koncernu w Saltzgitter w Niemczech.
W 2001 roku firma wyprodukowała 247 autobusów, 133 z nich trafiło do polskich odbiorców (co dało spółce blisko 30-proc. udział w krajowym rynku niskopodłogowych autobusów miejskich). MAN Bus Polska zatrudnia ponad 600 procowników, w 2001 r. spółka wygenerowała obroty na poziomie ponad 209 mln zł.