Czytasz dzięki

Polski startup pozyskał 2 mln USD, m.in. od rodziny Richarda Bransona

opublikowano: 05-10-2020, 14:31
aktualizacja: 05-10-2020, 15:29

Airly ogłosiło pozyskanie 2 mln USD finansowania w rundzie „pre-seed”, donosi serwis EU-startups.

Działający od 2016 roku startup z Krakowa i Palo Alto zajmuje się analizą jakości powietrza z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Założyciele Airly: Aleksander Konior, Michał Misiek i Wiktor Warchałowski
Airly

- Suma zebranych środków pomoże Airly w dalszym globalnym rozwoju i mają na celu uczynić z założonej w Krakowie firmy lidera w dziedzinie walki z problemem zanieczyszczeń powietrza na świecie - głosi komunikat prasowy.

Rundzie finansowanie przewodził Giant Ventures, a wśród uczestniczących w niej „aniołów” znaleźli się m.in. członkowie rodziny Richarda Bransona i rodziny Ronalda Cohena, Sophia Bendz (była szefowa marketingu w Spotify, a obecnie Partner w Cherry Ventures), Martin Tajur (założyciel Pipedrive), Konstantin von Unger (Henkel), Piotr Jakubowski (ex-CMO Gojek) czy dr Ron Dembo (założyciel Algorithmics Inc. oraz Zerofootprint). W Airly 4 mln zł zainwestowało także polskie Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

- Cieszymy się, że inwestorzy pokładają tak dużą wiarę w skuteczność i istotność tego, co robimy - powiedział prezes i współzałożyciel startupu Wiktor Warchałowski. - W tym roku, po raz pierwszy w historii Airly ponad 50 proc. przychodów Airly pochodzi z modelu subskrypcyjnego i od klientów zagranicznych. Staramy się mieć najbardziej kompleksowe, globalne spojrzenie na problem jakości powietrza i cieszymy się, że nasza wizja spotyka się z uznaniem w wielu zakątkach świata - dodał.

Giant Ventures podkreślił, że wspiera światowej klasy założycieli zorientowanych na cel, którzy wykorzystują zaawansowaną technologię do rozwiązywania największych problemów planety.

- Airly reprezentuje to wszystko. Budując wiodące źródło danych o jakości powietrza na świecie, Airly tworzy ogromną wartość społeczną i ekonomiczną – powiedział Cameron McLain, partner zarządzający Giant Ventures.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, eu-startups.com

Polecane