Polskie sklepy na Wystawie Światowej EXPO w Dubaju

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2021-02-08 18:02

Do 19 lutego można zgłaszać się do konkursu na operatora stacjonarnego punktu sprzedaży w Pawilonie Polski oraz e-sklepu.

Od 1 października przez pół roku w Dubaju trwać będzie Wystawa Światowa EXPO, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń promocyjnych, które łączy w sobie wątki gospodarcze, kulturalne i turystyczne. Odpowiedzialna za udział naszego kraju w tym wydarzeniu Polska Agencja Inwestycji i Handlu ogłosiła konkurs na operatora sklepu w Pawilonie Polski. Zwycięzca zmagań otrzyma możliwość prowadzenia komercyjnej działalności w formie punktu sprzedaży (showroom) oraz e-sklepu.

Sklep jest integralną częścią ekspozycji i Pawilonu Polski, co oznacza, że jego koncepcja i asortyment muszą być spójne ze strategią promocji gospodarki naszego kraju, określoną w przyjętej przez rząd koncepcji programowej. W ramach showroomu w pawilonie jest planowany asortyment o charakterze pamiątkarskim, prezentujący tradycje i potencjał polskich produktów i całych branż, który ma przyczyniać się do budowania pozytywnych skojarzeń z Polską i produktami z naszego kraju.

Promocja kraju i gospodarki:
Promocja kraju i gospodarki:
Sklep będzie integralną częścią Pawilonu Polski, który powstaje w Dubaju.

Natomiast e-sklep – uruchamiany po raz pierwszy w ramach obecności Polski na tego typu wystawach – zaplanowany został jako platforma sprzedażowa o znacznie szerszym asortymencie niż showroom w pawilonie. Znajdą się w nim zarówno produkty (w tym niematerialne i cyfrowe, np. utwory muzyczne, filmy, gry komputerowe, aplikacje), jak i usługi (np. oferty turystyczne).

– Wystawa Światowa EXPO w Dubaju to unikalna okazja, by zaprezentować światu szeroką ofertę polskich produktów. Wspólnie z wybranym w konkursie operatorem będziemy dążyć do tego, by była tak wielowymiarowa, jak przygotowywana przez nas ekspozycja w Pawilonie Polski. Zapraszamy do udziału w konkursie podmioty z sektora e-commerce, które dostrzegają w Wystawie Światowej unikalny kontekst promocyjny dla rozwoju swojego biznesu w krajach Zatoki Perskiej i nie tylko – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.

Przed uczestnikami konkursu stoi zadanie opracowania koncepcji biznesowej sklepu zawierającej opis proponowanych rozwiązań w zakresie m.in. zasad doboru asortymentu towarów, usług i dostawców, obsługi klientów, funkcjonalności e-sklepu, sposobu promocji polskich branż i marek oraz logistyki zapewniającej ciągłość dostaw. Oferty należy składać do 19 lutego.

Udziałowi naszego kraju w EXPO towarzyszy szeroka oferta dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe, organizacyjne i promocyjne. Uczestnictwo w Wystawie Światowej jest dla nich szansą na budowanie relacji z partnerami biznesowymi z tej części świata.

Więcej informacji: www.expo.gov.pl