Ponad miliard kibiców na całym świecie oglądało piłkarskie mistrzostwa świata kobiet

  • PAP
opublikowano: 19-10-2019, 08:57

Piłkarskie mistrzostwa świata kobiet, zakończone w lipcu triumfem USA, obejrzało w telewizji na całym świecie miliard 120 milionów kibiców, co jest najlepszym osiągnięciem w historii - poinformowała FIFA podsumowując turniej medialnie. Średnio każdy mecz na żywo śledziło 17,27 mln.

Ta liczba oznacza podwojenie średniej sprzed czterech lat z Kanady, gdy widownia każdego spotkania wynosiła 8,39 mln.

Zawodniczki USA wywalczyły czwarty tytuł i drugi z rzędu pokonując w finale w Lyonie Holandię 2:0. Decydujący o mistrzostwie mecz obejrzała dzięki mediom elektronicznym największa publiczność w historii - 82,18 mln, co oznacza wzrost o 56 procent w porównaniu do finału z Kanady. Tam Amerykanki pokonały Japonki 5:2.

Kolejne mistrzostwa świata będą okazją do pobicia rekordów oglądalności, bo FIFA zadecydowała już, że mundial 2023 zostanie rozegrany w rozszerzonej formule - 32 drużyn (zamiast 24).

Turniej chce gościć 10 krajów: Argentyna, Australia, Belgia, Boliwia, Brazylia, Kolumbia, Japonia, Korea Południowa (przy zainteresowaniu Korei Północnej, byłaby to wspólna kandydatura), Nowa Zelandia i RPA. Decyzja ma zapaść w maju 2020. 

 

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy