Ostatnio McDonald’s ogłosił, że planuje w ramach testów wprowadzić do oferty burgera z białkami roślinnymi w 28 restauracjach w Kanadzie. W efekcie notowania spółki Beyond Meat, która wywołała w USA trwającą od kilku miesięcy dyskusję wokół roślinnych substytutów mięsa, znów zaczęły rosnąć.
„W 2017 r., a następnie w 2018 r. popyt na nasze produkty znacząco przekroczył nasze oczekiwania i możliwości produkcyjne, które ograniczają tempo wzrostu naszych przychodów netto relatywnie do możliwości wynikających z popytu. Rozszerzając naszą produkcję, aby zaradzić niedoborom produkcyjnym, jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że możemy mieć opóźnienia w stosunku do popytu zgłaszanego przez naszych klientów. Pojawią się, jeśli nasz poziom wzrostu nadal będzie przekraczał nasze oczekiwania” — napisała spółka Beyond Meat w komunikacie prasowym.
Amerykańscy farmerzy mogą nie sprostać skali dostaw w związku z rosnącym popytem na roślinne hamburgery spółki Beyond Meat — sugeruje portal MarketWatch. Według źródeł portalu producenci soi — kierując się nową modą — powinni jak najszybciej przerzucić się na groch łuskany, główny surowiec mięsa z roślin, który wykorzystuje spółka Beyond Meat.
Rynek produktów wege w USA jest wart obecnie 4,5 mld USD, a sprzedaż ma wzrosnąć — według szacunków — o 50 proc. do 2022 r. Dla porównania: rynek mięsa w USA przekroczył wartość 200 mld USD.