Czytasz dzięki

Popyt na mięso z roślin rośnie

opublikowano: 01-10-2019, 22:00

Coraz więcej znanych sieci handlowych i gastronomicznych w USA decyduje się na dodawanie do potraw mięsa z roślin, które wprowadziła na rynek spółka Beyond Meat (w smaku i teksturze przypominają prawdziwe produkty odzwierzęce).

Ostatnio McDonald’s ogłosił, że planuje w ramach testów wprowadzić do oferty burgera z białkami roślinnymi w 28 restauracjach w Kanadzie. W efekcie notowania spółki Beyond Meat, która wywołała w USA trwającą od kilku miesięcy dyskusję wokół roślinnych substytutów mięsa, znów zaczęły rosnąć.

„W 2017 r., a następnie w 2018 r. popyt na nasze produkty znacząco przekroczył nasze oczekiwania i możliwości produkcyjne, które ograniczają tempo wzrostu naszych przychodów netto relatywnie do możliwości wynikających z popytu. Rozszerzając naszą produkcję, aby zaradzić niedoborom produkcyjnym, jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że możemy mieć opóźnienia w stosunku do popytu zgłaszanego przez naszych klientów. Pojawią się, jeśli nasz poziom wzrostu nadal będzie przekraczał nasze oczekiwania” — napisała spółka Beyond Meat w komunikacie prasowym.

Amerykańscy farmerzy mogą nie sprostać skali dostaw w związku z rosnącym popytem na roślinne hamburgery spółki Beyond Meat — sugeruje portal MarketWatch. Według źródeł portalu producenci soi — kierując się nową modą — powinni jak najszybciej przerzucić się na groch łuskany, główny surowiec mięsa z roślin, który wykorzystuje spółka Beyond Meat.

Rynek produktów wege w USA jest wart obecnie 4,5 mld USD, a sprzedaż ma wzrosnąć — według szacunków — o 50 proc. do 2022 r. Dla porównania: rynek mięsa w USA przekroczył wartość 200 mld USD.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane