Czytasz dzięki

Popyt na mięso z roślin rośnie

opublikowano: 01-10-2019, 22:00

Coraz więcej znanych sieci handlowych i gastronomicznych w USA decyduje się na dodawanie do potraw mięsa z roślin, które wprowadziła na rynek spółka Beyond Meat (w smaku i teksturze przypominają prawdziwe produkty odzwierzęce).

Ostatnio McDonald’s ogłosił, że planuje w ramach testów wprowadzić do oferty burgera z białkami roślinnymi w 28 restauracjach w Kanadzie. W efekcie notowania spółki Beyond Meat, która wywołała w USA trwającą od kilku miesięcy dyskusję wokół roślinnych substytutów mięsa, znów zaczęły rosnąć.

„W 2017 r., a następnie w 2018 r. popyt na nasze produkty znacząco przekroczył nasze oczekiwania i możliwości produkcyjne, które ograniczają tempo wzrostu naszych przychodów netto relatywnie do możliwości wynikających z popytu. Rozszerzając naszą produkcję, aby zaradzić niedoborom produkcyjnym, jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że możemy mieć opóźnienia w stosunku do popytu zgłaszanego przez naszych klientów. Pojawią się, jeśli nasz poziom wzrostu nadal będzie przekraczał nasze oczekiwania” — napisała spółka Beyond Meat w komunikacie prasowym.

Amerykańscy farmerzy mogą nie sprostać skali dostaw w związku z rosnącym popytem na roślinne hamburgery spółki Beyond Meat — sugeruje portal MarketWatch. Według źródeł portalu producenci soi — kierując się nową modą — powinni jak najszybciej przerzucić się na groch łuskany, główny surowiec mięsa z roślin, który wykorzystuje spółka Beyond Meat.

Rynek produktów wege w USA jest wart obecnie 4,5 mld USD, a sprzedaż ma wzrosnąć — według szacunków — o 50 proc. do 2022 r. Dla porównania: rynek mięsa w USA przekroczył wartość 200 mld USD.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane