Czytasz dzięki

Pora na Pola zbiera po raz drugi

opublikowano: 23-03-2020, 22:00

Plony w pierwszej akcji crowdfundingowej nie były obfite, ale zarząd liczy, że kurs na e-zakupy przyciągnie nowych inwestorów.

Dokładnie rok temu spółka Pora na Pola pierwszy raz sięgnęła po kapitał w zbiórce crowdfundingowej. Chętnych na wsparcie biznesu nie było tylu, na ilu liczono, a wpływy wyniosły 262 tys. zł (oczekiwano 720 tys. zł). W drugiej próbie poprzeczkę ustawiono wyżej, bo na 900 tys. zł. Na 25 dni przed końcem zbiórki 74 inwestorów zadeklarowało niespełna 48 tys. zł (średnio po 650 zł). Firma prowadzi internetowy targ żywności z dostawą do domu. Pieniądze z emisji mają sfinansować m.in. budowę systemu zakupów abonamentowych.

— Rolnictwo i mali producenci żywności powinni być wspierani przez społeczność. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora na Pola (PnP), przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Według naszych szacunków w ciągu ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu odnotowanego w całym 2018 r. Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu przyciągnął należyte zainteresowanie. Możemy więc spodziewać się utrzymania tej tendencji — mówi Adrian Piwko, założyciel i prezes spółki.

Model biznesowy PnP łączy dwa obszary: e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu oraz na rynek żywności ekologicznej. Żywność ekologiczna w Polsce to jeszcze działalność niszowa, jednak zdaniem Adriana Piwki ma przed sobą dobre perspektywy.

— Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5 proc. sprzedaży, a w Europie Zachodniej 4 proc. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu, zwłaszcza jeśli mówimy o rynku dla rolników. Teraz jest bardzo dobry moment na to, żeby na tym rynku zająć właściwą pozycję — dodaje Adrian Piwko.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Od sierpnia do grudnia 2019 r. spółka wypracowała 214 tys. przychodów netto. Rok zakończył się stratą w wysokości 86 tys. zł. W 2019 r. koszyk statystycznego klienta platformy był warty 225 zł, w 2018 r. było to 170 zł.

— To, co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzucamy dostawcom i producentom cen, za które mają sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej platformy — wyjaśnia Adrian Piwko.

Spółka wyceniła się na 5,4 mln zł. Inwestorzy mogą objąć 16,5 proc. akcji. Pozyskane 900 tys. zł zostanie przeznaczone na rozwój modelu sprzedaży subskrypcyjnej (320 tys. zł), ulepszenie sprzedaży i marketing (330 tys. zł), budowę nowej platformy IT (120 tys. zł) i rozwój oferty (130 tys. zł).

— W najbliższych trzech latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym modelu. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana jest za około trzy lata, a w ciągu pięciu lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego, co będzie bardziej korzystne dla spółki i akcjonariuszy — dodaje Adrian Piwko.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu