Portugalczycy chcą budować wodociągi i oczyszczalnie

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2012-01-10 00:00

Brak przetargów na drogi pcha MSF na nowe rynki. Do Polski mogą przyjechać portugalscy budowlańcy.

MSF, portugalski koncern budowlany, znany jest w Polsce głównie z realizacji kontraktów drogowych. Firma buduje część odcinka drogi S19 Stobierna — Rzeszów i przymierza się, wspólnie z Polimeksem-Mostostalem, do budowy betonowej autostrady z Łodzi do Tuszyna.

— Nie ma przetargów na budowę nowych odcinków dróg, więc musieliśmy zdecydować, co dalej. Właśnie wróciłem z Portugalii, gdzie z właścicielami pracowaliśmy nad określeniem strategii. Planujemy zmodyfikować profil działalności i rozwinąć działalność na rynku budowy obiektów ochrony środowiska — mówi Zbigniew Kotlarek, szef MSF.

Spółka chce budować m.in. wodociągi, kanalizację czy oczyszczalnie ścieków. Koncern ma w tym doświadczenie, od budownictwa hydrotechnicznego zaczęła się 40 lat temu historiaMSF. Czy w Polsce firma będzie musiała przejąć kogoś z rynkowych graczy albo zatrudnić nowych specjalistów?

— O przejęciach nie myślimy, natomiast trudna sytuacja w Portugalii powoduje, że koncern ma niewykorzystany potencjał, więc możemy w razie potrzeby przywieźć sprzęt od spółki matki oraz wykorzystać wiedzę i doświadczenie rynkowe jej specjalistów i pracowników — dodaje Zbigniew Kotlarek. Portugalscy inżynierowie mogą więc wkrótce trafić na polskie budowy.

Rynek wodno-kanalizacyjny oraz budowa różnych obiektów środowiskowych cieszą się dużym zainteresowaniem działających w Polsce portugalskich koncernów. Rozwój na tym rynku zapowiada też Paweł Ludwig, reprezentujący firmę Mota Engil, portugalski koncern znany u nas dotychczas z budowy dróg. Mota nie zamierza jednak poprzestać na drogach i hydrotechnice. Wchodzi także w deweloperkę oraz budowę obiektów przemysłowych.