Polska zaprezentuje w marcu w Berlinie swoją ofertę turystyczną, przedstawiając nasz kraj jako atrakcyjny region, bogaty kulturowo i przyrodniczo - poinformowała w piątek PAP Polska Organizacja Turystyczna (POT).
Od 8 do 12 marca 2006 r. POT będzie promować Polskę na międzynarodowych targach turystycznych w Berlinie. "Spotkajmy się w Polsce" - to hasło zachęcające turystów do odwiedzenia naszego kraju.
POT chce promować turystykę miejską, kulturową (festiwale, koncerty, wyjścia do teatru i opery) oraz autokarową turystykę objazdową po historycznych miastach Polski. POT będzie zachęcał rodziny niemieckie do korzystania z agroturystyki, wypoczynku w domkach letniskowych oraz na campingach. W ofercie turystyki aktywnej znajdzie się m.in. żeglarstwo, kajaki, jeździectwo oraz narciarstwo.
POT przygotowała też ofertę dla firm, prezentując nasz kraj jako region bogaty w obiekty konferencyjne i kongresowe. Niemcy stanowią najliczniejszą grupę cudzoziemców, korzystającą z turystyki biznesowej.
W Polsce Niemcy najchętniej odwiedzają: Warszawę, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Szczecin, a spośród regionów - Warmię i Mazury, wybrzeże Bałtyku, Śląsk, Sudety oraz Beskidy.
Obecnie Polska uważana jest w Niemczech za tani kraj urlopowy. Niemcy coraz częściej korzystają z oferty leczniczej i sanatoryjnej Polski.
Dyrektor Instytutu Turystyki (IT) Krzysztof Łopaciński powiedział wcześniej PAP, że w najbliższym czasie będzie się rozwijać turystyka zdrowotna. Niemieckie kasy chorych podpisały umowy z polskimi uzdrowiskami i kierują tam swoich pacjentów. Już teraz do Polski na leczenie i rehabilitację przyjeżdża rocznie 60 tys. Niemców.
IT podał, że w 2004 r. do Polski przyjechało ponad 34 mln Niemców, w tym 5 mln 230 tys. turystów. Natomiast w 2005 r. było ich o 6,5 proc. więcej - 5 mln 570 tys.
Również w 2005 r. najliczniejszą grupę turystów, odwiedzających Polskę, stanowili Niemcy. Byli to głównie mieszkańcy Berlina i większych miast niemieckich, położonych blisko polskiej granicy.