Pracodawco, przyjmij młodego…

opublikowano: 31-01-2016, 22:00

Urzędy pracy dofinansują firmom zatrudnienie bezrobotnych w wieku do 30 lat.

Urzędy pracy zachęcają firmy do składania wniosków o refundację wydatków na zatrudnienie osób pozostających bez pracy, którzy nie ukończyli 30 lat. Pracodawcy mogą uzyskać z Funduszu Pracy (FP) pieniądze na pokrycie części kosztów ponoszonych na wynagrodzenia, nagrody i składki odprowadzane na ubezpieczenia społeczne młodych pracowników.

— W tym celu starosta zawrze z pracodawcą umowę, na podstawie której przez 12 miesięcy będzie on otrzymywał refundację części kosztów zatrudnieniamłodych bezrobotnych skierowanych przez urząd pracy — wyjaśnia Hanna Prusik, aplikant radcowski, specjalista ds. prawnych w Impel Business Solutions.

Refundacja może maksymalnie osiągnąć kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę w danym roku i składek na ubezpieczenie społeczne od refundowanego wynagrodzenia. W tym roku minimalna płaca wynosi 1850 zł, miesięczna kwota wsparcia może zatem sięgnąć ok. 2,2 tys. zł. Pracodawca korzystający z dofinansowania będzie musiał zatrudniać pracownika (lub inną osobę skierowaną przez urząd pracy w jego miejsce) przez kolejne 12 miesięcy, ale już na własny koszt. Jeśli nie dopełni tego warunku, powinien zwrócić refundację, w kwocie proporcjonalnej do okresu, w którym nie utrzymał zatrudnienia skierowanej osoby, wraz z odsetkami. Zawarcie umów na takich warunkach będzie możliwe do 31 grudnia 2017 r., czyli pracodawcy mogą korzystać z pomocy w latach 2016-18. Ma ona spowodować zmniejszenie bezrobocia i dać szansę młodym ludziom na znalezienie pracy na co najmniej 2 lata. Koszt programu to prawie 3 mld zł. — Z refundacji nie mogą skorzystać pracodawcy, którzy w okresie sześciu miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie zwolnili pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy — zwraca uwagę Hanna Prusik. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane