Pracownik w terenie potrzebuje mobilnego sprzętu

opublikowano: 09-02-2020, 22:00

Dostęp do danych w czasie rzeczywistym jest niezbędny do zapewnienia skutecznego obiegu dokumentów.

Sektor energetyki i usług użyteczności publicznej opiera się na pracownikach terenowych. Ich efektywność w dużym stopniu zależy od ciągłego dostępu do informacji. To zaś wiąże się z koniecznością inwestowania w technologie mobilne — wynika z międzynarodowego raportu „Future of Field Operation”, opublikowanego ostatnio przez firmę Zebra Technologies Corporation.

Aż 85 proc. przedstawicieli wymienionych branż uważa, że wgląd w dane w czasie rzeczywistym jest niezbędny do zapewnienia skutecznego obiegu dokumentów o znaczeniu krytycznym. 75 proc. respondentów twierdzi, że w tym roku innowacje mobilne pozwolą zwiększyć zadowolenie specjalistów w terenie. Na razie jednak z wdrażaniem nowinek jest krucho — tylko 26 proc. badanych firm wyposaża więcej niż połowę swoich zespołów terenowych w przenośny sprzęt. Choć w niektórych sferach sytuacja wygląda lepiej: prawie 50 proc. przedsiębiorstw wprowadziło wzmocnione tablety, przy czym do końca roku odsetek ten ma wzrosnąć do 80 proc.

— Technologia mobilna ma ogromne znaczenie dla utrzymania nieprzerwanej działalności, której klienci oczekują od dostawców wody, energii elektrycznej i paliwa. Oczekujemy wzrostu wdrożeń w tej dziedzinie na fali transformacji cyfrowej — mówi Alex Cooper, odpowiedzialny za krytyczne usługi w Zebra Technologies.

Geolokalizacja i nawigacja satelitarna, dostęp do baz danych w czasie rzeczywistym oraz poczta elektroniczna — to według ankietowanych najważniejsze funkcje urządzeń przenośnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane